Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Knappen för extra tillbehör 9-3 ng

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395

    Knappen för extra tillbehör 9-3 ng

    Lilla panelen till vänster om stereon finns som bekant fyra knappar, den tredje, med ett streck, används enligt instruktionsboken till extra tillbehör som extraljus. Hur kommer man åt den, (kablage) och vilken funktion kan den ha, (kan/behöver den programmeras?).

    Vill ha 12v växlande funktion eller puls vid tryck på knapp.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Någon som har koll hur knapp och styrningen funkar när den används till extraljus och hur är påverkan av hel/halvljusläge?
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    976
    Vill du använda knappen köper du Saabs kabelsats för några få hundra och kopplar den i ett färdigt uttag. Det måste dock aktiveras med Tech2, antingen av någon snäll från forumet eller en verkstad. Kanske kan verkstaden göra det samtidigt som dom kopplar in nyckeln! Nackdelen som jag förstår det är att du måste sätta på hel-ljusen manuellt varje gång, varpå många kopplar på vanligt vis. Det kan ha ändrats dock, hör med verkstaden så får du nog bra svar (om ingen här vet mer).

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    276
    Jag kopplade in extraljus med hjälp av originalkabelsatsen på min, stämmer att man måste slå igång extraljusen manuellt första tändningen varje körcykel. Jag har "vänt" funktionen av knappen med ett extra relä för att slippa det.
    Jag har sålt min silverfärgade 9-3 SS TiD från 2003...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Låter som det är precis vad jag vill ha. För att förklara närmre så har jag en eftermarknadsstereo, en Pioneer Avic som trots sin prislapp inte ens klarar av att justera displaybelysningen själv. Den förlitar sig på att dagläge (fullt spjäll) innebär släckta lampor och därmed släckt instrumentbelysning, och tänd belysning så går den ned i nattläget. Funkar ju inte så bra på en SAAB. Så antingen ett bipolärt relä som jag med en knapp kan växla, vilket jag skaffat, men sen kom det till en snygg lösning med knapp att styra med, kollade då på den lilla panelen och så hamnade jag på extraljusknappen. Det verkar som om den inte är så genomtänkt för helljus, men av ullets beskrivning gör den precis det jag är ute efter. Eller tänker jag fel? Ullet, du har inte numret på kabelsatsen av en händelse?

    Citat Ursprungligen postat av ullet Visa inlägg
    Jag kopplade in extraljus med hjälp av originalkabelsatsen på min, stämmer att man måste slå igång extraljusen manuellt första tändningen varje körcykel. Jag har "vänt" funktionen av knappen med ett extra relä för att slippa det.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Ullet, du har inte numret på kabelsatsen av en händelse?
    Låter som att du ska kunna få till det. Tyvärr har jag inte numret kvar, var flera år sen jag kopplade in extraljusen på min bil.
    Jag har sålt min silverfärgade 9-3 SS TiD från 2003...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Hittade artikelnumret om någon mer undrar, 12787159.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    276
    Jag funderade lite till. Du måste ha igång helljusen för att använda knappen som det är programmerat på min, det ställer väl till bekymmer för dig? Kanske går att ställa in annorlunda med Tech 2, värt att kolla först.
    Jag har sålt min silverfärgade 9-3 SS TiD från 2003...

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vad är knappen med en cirkel till? OG9-5
    Av kimpis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-11-16, 08:59
  2. Vad gör 'S'-knappen?
    Av mod i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 09:05
  3. - Knappen? [9-3SS/SC]
    Av putte9-5 i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 00:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •