Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dieselvärmare 9-5 1,9 tid -07

  1. #1

    Dieselvärmare 9-5 1,9 tid -07

    Hej

    Var och köpte min första Saab idag på en firma i stan och där stod det inget om dieselvärmare men när jag började pilla lite med den så får jag upp "heater" i displayen. Den stod på Office men gick att trycka på. Det måste väl vara dieselvärmare? När var hur vill man sätta på den manuellt?

    Om man bläddrar vidare ett snäpp får jag upp "Alarm". Vad är det? Det kan väl inte vara tidur till dieselvärmaren? Om inte går det att komplettera med tidur i efterhand?

    Tack på förhand

    Mvh Niklas

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Ja och ja. Det kan det absolut vara!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Citat Ursprungligen postat av Wrazxc Visa inlägg
    Hej

    Var och köpte min första Saab idag på en firma i stan och där stod det inget om dieselvärmare men när jag började pilla lite med den så får jag upp "heater" i displayen. Den stod på Office men gick att trycka på. Det måste väl vara dieselvärmare? När var hur vill man sätta på den manuellt?
    Hej !

    Stäng av å på tändningen å "börja pilla" så kan du sätta igång värmaren manuellt eller ställa in en tid då du vill värmaren skall starta.

    Alarm är precis vad det står att det är, bra att använda om man vill ta en tidsbestämd tupplur i bilen.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av TD04 Visa inlägg
    Hej !

    Stäng av å på tändningen å "börja pilla" så kan du sätta igång värmaren manuellt eller ställa in en tid då du vill värmaren skall starta.

    Alarm är precis vad det står att det är, bra att använda om man vill ta en tidsbestämd tupplur i bilen.

    Mvh TD04
    tackar för svaret. Men jag tror bara jag kan sätta på den manuellt? Står off när jag bläddrar till heater. Kan man uppgradera det på något sätt så man får med tidur?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Alarm är som sagt bara en alarmklocka precis som väckarklockan i mobilen.

    Angående dieselvärmare så står det iaf i min instruktionsbok som jag förstår det att även elvärmare kan förses med timer från SID. Jag har inte lyckats hitta den funktionen i min, men det kan vara den funktionen du hittat. Eventuellt måste sladden då vara inkopplad för att du ska kunna aktivera den.

  6. #6
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Citat Ursprungligen postat av Wrazxc Visa inlägg
    Men jag tror bara jag kan sätta på den manuellt? Står off när jag bläddrar till heater.
    Ok, har du nyckeln urtagen ur tändningslåset?
    Någon uppgradering behövs ej då funktionen tidur finns där från början, jag har kört med tiduret varje arbetsdag under sommaren.

    Se till att tändningen är av, bläddra fram till Heater och håll inne knappen tills det plingar å sedan kan du bläddra fram å ställa in en starttid.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av TD04 Visa inlägg
    Ok, har du nyckeln urtagen ur tändningslåset?
    Någon uppgradering behövs ej då funktionen tidur finns där från början, jag har kört med tiduret varje arbetsdag under sommaren.

    Se till att tändningen är av, bläddra fram till Heater och håll inne knappen tills det plingar å sedan kan du bläddra fram å ställa in en starttid.

    Mvh TD04
    Nu hittade jag det!

    Och det är dieselvärmare väl? Inte elstyrd när kabel är inkopplad väl?

  8. #8
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Citat Ursprungligen postat av Wrazxc Visa inlägg
    Nu hittade jag det!

    Och det är dieselvärmare väl? Inte elstyrd när kabel är inkopplad väl?
    Dieselvärmare ja.

    Passa på å provkör dieselvärmaren ordentligt i fall du fick lite funktionsgaranti från firman, kan ju hända att den behöver en service.



    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

Liknande ämnen

  1. dieselvärmare
    Av Preben i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 20:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •