Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Rattknappar ng9-3 2009 till kenwood

  1. #1

    Rattknappar ng9-3 2009 till kenwood

    Ska byta ut min usla originalstereo till en Kenwood (DDX-5025bt). Jag vill givetvis ha rattknapparna att fungera. Kenwood hänvisar till deras egna Caw-Cansa1. Tyvärr har dom väldigt dåligt med information om denna. Det skrivs inte om telefonknapparna fungerar. Vill såklart att telefonknapparna ska fungera till den med stereon parade telefonen. Någon som har Kenwood och rattknappar?
    Har även hittat en annan enhet CTSSA001.2 Denna ska stödja alla knappar. Dock verkar det som om folk har haft problem med att denna laggar och tappar funktion ibland. Någon som har denna?
    9-3 Cab vector Jubilee TiD -06.
    9-3 SC vector TTID -09
    9-3 Viggen cupé 2002

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    49
    Om jag tolkar Kenwoods sida rätt så funkar inte caw-cansa1 med telefonknapparna på ratten.
    http://www.kenwood-electronics.co.uk/tech/swa/saab/
    Saab 9-3 Aero SS 2005 #Såld#
    Saab 9-3 Turbo4 Vector SS XWD 2011 #Såld#

  3. #3
    Tråkigt. Du har rätt, det står faktiskt så.
    Får väl prova denna istället.
    http://www.dynamicsounds.co.uk/saab-...tssa001-2.html
    9-3 Cab vector Jubilee TiD -06.
    9-3 SC vector TTID -09
    9-3 Viggen cupé 2002

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Jag har den adaptern till en Pioneer. Funkar klockrent förutom telefonknapparna.
    Efter nån kilometers konversation kom de fram till att de funkar bara om bilen är utrustad med original blåtand-HF och då ska man dra säkringen till enheten.
    Det får mig att tro att det kan gå även utan om man aktiverar funktionen via Tech ll, men har ännu inte provat.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Jag har den adaptern till en Pioneer. Funkar klockrent förutom telefonknapparna.
    Efter nån kilometers konversation kom de fram till att de funkar bara om bilen är utrustad med original blåtand-HF och då ska man dra säkringen till enheten.
    Det får mig att tro att det kan gå även utan om man aktiverar funktionen via Tech ll, men har ännu inte provat.
    Just den detaljen har jag faktiskt funderat över. Jag menar, om telefonen inte är aktiverad i bilen borde inte knapparnas signaler gå ut på i-bus från styrdonet dessa är anslutna till.
    9-3 Cab vector Jubilee TiD -06.
    9-3 SC vector TTID -09
    9-3 Viggen cupé 2002

Liknande ämnen

  1. Rattknappar Saab 9-5 2009
    Av Fullblitz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •