Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hamburgaren som ble borte.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    94

    Angry Hamburgaren som ble borte.

    Hvor er den goda gamle svenske hamburgaren. Den som ble servert på alle gatukök i sverige, även Max. Den fanns på 80 og 90 tallet. Hvorfor forsvant den? Den var mycket bättre enn det som serveres idag. Lite pepprig i smaken, och med oppvärmade hamburgerbröd. Jag vill ha det gamla receptet tilbaka. Jeg hater nye Max,, Macdonalds og Burgerking.

  2. #2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    94
    Sibylla har ändrat på receptet dom med.Den er inte lik 80 och 90 talets hamburgare saknar den kryddiga smaken. inte värmer dom hamburgarbröden längre. . Jag vill ha den gamla recepten. Men klart Sibylla är bättre än dom andra stora.

  4. #4
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 159
    Medlem#
    3471
    Frasses finns ju med. Dock ingen egen erfarenhet.
    http://frasses.se/
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 489
    Frasses hade vi här på orten ett kort tag,det sköttes riktigt dåligt!

    Men för att få en hederlig gammal "Sibyllaburgare" åker jag på marknader,här på ön har vi hösten som marknadsperiod och då står det alltid en vagn med Charolais-burgare (går att köpa i affären) med rätt dressing,krydda,bröd,lök etc...

    Har man bra kontakt med lokala Sibyllahamburgerkillen så kan man ändra och fixa lite som man vill med burgaren,det brukar jag också göra!

    /M
    Akta skinnet!

  6. #6
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 012
    Medlem#
    1941
    Ja det handlar väl såklart även om vem som står bakom stekspaden för att få ett smakfullt resultat. Det är ju ett hantverk att laga mat. Men såklart är även råvarorna av grundläggande vikt. Idag är det ju oftast tyvärr bara snabbt & billigt som räknas.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •