Resultat 1 till 20 av 121

Ämne: Trögstartad NG9-3 TTID -10

Trådad visning

  1. #11
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 621
    Medlem#
    10853
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Mina svarta & vita TTiD SS -2011 är tillverkade med några dagars mellanrum. Så även kablarna. Men ser lite olika ut.

    Svart
    ProShot_20180820_185928.jpg ProShot_20180820_185725.jpg

    Vit
    ProShot_20180820_190141.jpg ProShot_20180820_190211_13.jpg

    Som ni ser så är det krympslang hela vägen upp på den svarta. Men på den vita slutar det en bit ner & limmet ser it att tränga ut i en skarv i batteripolskons ovankant. Är den på något sätt skruvad/gängad i, så kabeln som går ner är pressad i en hylsa som sedan skruvats i polskon?
    Intressant. Den översta (svarta bilen) är nog en lödkopp om jag får gissa. Enkelt att automatisera. In med lödpellet, kabel, värm, klart.
    Kan den undre vara crimpad utanpå kabeln och krympslangen?
    Crimpkontakter brukar ha små hål så att QA kan inspektera att kablarna nått ända in i hålet. Kan du skrapa bort lite lim och kolla?
    Resten ser ju identiskt ut.

    Edit: Det kan inte vara så att krympslangen blivit varm och halkat ner med tiden? Det brukar kunna bli så om det blir varmt, de smiter iväg. Men limresterna stannar kvar.
    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-08-20 klockan 20:12.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

Liknande ämnen

  1. Skillnad TTiD -08 och TTiD -11 119g
    Av gucpm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 23:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •