Har du provat att ladda upp batteriet med separat laddare bara för att kolla om det gör någon skillnad? Bara för batteriet är nytt, betyder det inte att det är "full"-laddat.
Har du provat att ladda upp batteriet med separat laddare bara för att kolla om det gör någon skillnad? Bara för batteriet är nytt, betyder det inte att det är "full"-laddat.
Ja har haft batteriet i ett år, och indikatorn lyser grönt. Har laddat batteriet nyligen "bara för att utesluta det". Mätte idag när ja startat bilen, då laddar den 13.78. Känt på batteri kabeln pluss och minus, båda är svala. Kan man ha samma problem i andra änden av kablarna som vid batteriet (när det smälte och blev varmt)?
- - - Uppdaterad - - -
Har köpt ny startmotor, det blir ett byte för att utesluta den. Tror dock inte att det är fel på den.
Rengör alla poler och anslutningar i samband med bytet.
Att indikatorn är grön säger egentligen inte så mycket, har haft dåliga batterier som indikerat att de mår bra.
9-3 SC 1.8t -06, MapTun steg 1
BMW 320d xDrive -17
Har du 13,8V över batteriet direkt efter start så tror jag att det laddar lite för dåligt. Vad mäter du före start när bilen har stått många timmar. http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1515597
Indikatorn i batteriet sitter i en cell så om någon annan cell är dålig så säger den inget om det.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Bytte startmotor idag.. rassel vid start nu, tröttsamt. Får byta tillbaka till orginal imorgon. Köpte startmotorn från bildelar 24
Vilket märke? Skiljer ju sig märke och märke...
Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
5 växlad Manuell
Projekttråd:
http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a
Alanko är väl renoverade delar.
Kopplade på en + kabel mellan startmotor och batteri. 13.95v laddar den nu. Och startmotorn har börjat fungera utan att ja bytte tillbaka![]()