Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 08- instrument sarg på en 2006 saab 9-3??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    240

    08- instrument sarg på en 2006 saab 9-3??

    Ja som sagt så har jag skaffat mig en 9-3 2006 CAB och vill byta radion och kollat runt en hel del och dom flesta byter ut cd spelaren till en eftermarknads radio.
    Men jag tänkte kolla om det är någon som vet om man kan montera en instrument sarg från en nyare modell 08- framåt för då kan man montera dit en 2Din radio snyggt och prydligt??

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det är mycket som slutar att fungera om du tar bort stereon som sitter där, framförallt SID. Dessutom försvinner allt ljud från backvarnare och blinkers.
    Skall du få något ljud måste du dessutom montera nytt slutsteg och dra sladdar fram till stereoutrymmet eftersom det nu är optiska ledningar ner till slutsteget.

    På 2007 och framåt är det enklare då det är ett helt annat system.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    240
    Tack för svaret.
    Men jag har ingen backvarnare så jag vill installera kamera istället och blink ljudet har jag läst att det räcker att ha kvar radiodelen som sitter med CD spelaren och dra en kabel direkt till högtalaren i mitten.
    och sedan skall jag byta ut alla högtalare och koppla dom direkt till radion och om jag orkar en bas.
    Med det hela hade varit mycket enklare om man kan byt panelen så att det passar en 2DIN radio.
    sedan lite fiffel räknar jag med men jag har hela vintern på mig för den skall vara avställd.

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Du kan inte bara byta instrumentsargen. Den hänger ihop med hela instrumenthuset och allt annat som sitter under den. Och du kan inte byta instrumenthuset också för det fungerar annorlunda med SID:en sittande under hastighetsmätaren istället för uppr vid rutan. Om jag inte minns helt fel så är alltihopa något högre på den nya varianten från MY07. Allstå även över själva huvudinstrumentet.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    240
    Ja det låter väldigt krångligt så det blir att byta ut CD spelaren och sätta dit en fin maskin och sedan jobba sig därifrån.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 03-11 instrument
    Av vperra i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-28, 17:53
  2. Instrument panelen saab 9-3 99
    Av Tollan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 21:34
  3. Aero dimljussarg på en icke Aero NG9-3 -08
    Av 911RS i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 09:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •