Okej. Vad kan jag göra åt detta med enkla medel? Eller är det kaputt? Så det kan vara styrboxen?
Okej. Vad kan jag göra åt detta med enkla medel? Eller är det kaputt? Så det kan vara styrboxen?
Nej, om du läser i den tråden så är det förmodligen givaren på tryckröret eller en stor läcka, där ligger fortfarande min gissning eftersom den dog efter några "pys"
Tips: Leta upp en stor vattenpöl, ställ bilen där och be någon sitta i bilen och hålla motorn igång. Kolla i vattnet om det blåser orkan under bilen, då har du antaligen skjutit hål i IC'n.
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Är säkert en läcka, fick igång bilen att gå på tomgång, men han gick upp o ner och sedan small det till som en kinapuff och då vågade jag inte ha igång bilen något mer, alla slangar sitter som de ska, IC ser bra ut. Ska bärja skiten nu.
9-5 2,0t SC (2001) @ 220hk,
9-3 2.0T Aero SC (2010) @ 200hk mer ska det bli
Skulle bara berätta att bilen e nu hel och rullar igen. Fattar inte hur jag kunde missat det då det var det första jag letade efter all hjälp här. Sensorn på tryckröret hade hoppat ur. Känner mig satans dum nu.
Tack för all hjälp!
9-5 2,0t SC (2001) @ 220hk,
9-3 2.0T Aero SC (2010) @ 200hk mer ska det bli
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Grubbla inte !
Njiuut av din vistlott! :-)
9-5 aero kombi -01.
Vet ej om det kan hjälpa men be någon koppla upp bilen på datan så kanske du får mer exakt vad det är för felmeddelanden du får.
Felkoden jag fick från open sid var 262, vilket blie p0106, vilket felet dessutom var. Allt e dock löst nu och bilen går som ett skott igen, och den lilla läcka jag haft sedan tidigare verkar dessutom vara borta.
Nu ska jag ner med tråg för rengöring av det och sil och byta vevhusventilationen.
9-5 2,0t SC (2001) @ 220hk,
9-3 2.0T Aero SC (2010) @ 200hk mer ska det bli