Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ABS lyser, behöver tech2

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -

    ABS lyser, behöver tech2

    Help plz!

    Mina abs-bromsar krånglar och lampan lyser. Symptomen är att ABS-systemet får för sig att mina hjul står stilla och kommer igång med "ABS-knackandet" i bromspedalen. Detta kan hända lite när som helst, när jag rullar eller står stilla, men inte så ofta. Ibland släcks lampan, dock sker det all mer sällan.
    Symptomen får mig att tro att det är sensorn på ett av hjulen som glappar, men är osäker. Verkstan där jag har bilen har bara tech1 och han säger styrenheten för ABS.
    Har ingen lust att byta ut alla delar för att se vad som var trasigt. Så jag undrar om det är någon som vet en bra verktad med tech2 alternativt någon med tech2 som kan hjälpa mig.
    Jag bor i Älvsjö och uppskattar slippa åka över hela stan för detta

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    89
    Är väl väldigt vanligt med en sprickor i abs kransen på iaf Saab 9-5 så skulle tippa på att det är det.
    Sen är väl inte just en tech 2 ett måste för att läsa ut felkoder utan duger väl med en ELM
    Saab 9-5 Aero -02

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Fiskenlars Visa inlägg
    Är väl väldigt vanligt med en sprickor i abs kransen på iaf Saab 9-5 så skulle tippa på att det är det.
    Sen är väl inte just en tech 2 ett måste för att läsa ut felkoder utan duger väl med en ELM
    Ger sprickor upphov till glappet, dvs ABS lyser bara ibland, och ABS går felaktigt in bara ibland?

    Just det, jag har en 9000 -96, 2.0, 150Hk

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-12-30, 02:45
  2. Tech2 tips vid aerokonvertering 9-5 och open sid mha tech2?
    Av Perho i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 12:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •