Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Felkod P1110 fel åtgärdat CE lyser ändå

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Felkod P1110 fel åtgärdat CE lyser ändå

    Hej!
    Jag har en SAAB 9-5 02 2,0 150 hk som gått ca 20000 mil.

    Här om dagen började CE-Lampan lysa, jag åkte till verkstan på hörnet och läste av koden, fick svaret att det var felkod P1110.

    Efter lite efterforskningar på nätet om vad felet kunde bero på öppnade jag huven och upptäckte att en slang hade lossnat från en av ventilerna. Tryckte tillbaka den men CE-lampan lyser ändå. Slangarna kändes lite torra, så det är ju helt klart läge att byta dem ändå, men borde inte lampan ha slocknat om felet berodde på att en slang lossnat?
    Senast redigerat av mickeohlin den 2014-08-01 klockan 22:44.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 463
    Medlem#
    11937
    Nja, ibland slocknar lampan direkt, ibland tar det en stund för bilen att inse att den mår bra igen, ibland måste du nollställa koden. Eftersom du tror att du fixat felet kan du nollställa felkoden genom att koppla loss batteriet en stund, felkoden (och CE-lampan) lär komma tillbaka om felet kvarstår.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Tack! Jag testar att köra runt en stund och ser vad som händer.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    12
    Medlem#
    10524
    Min släcktes aödrig efter att jag åtgärdat P1110-felen. Vill du inte pilla med batteriet så ryck säkringen till engine management (minns inte säkringsnr, tror det är 27) i en minut, så släcks även CE.
    Saab 9-3 SC 1.9TiD -06 "Rocinante"

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av muzze85 Visa inlägg
    Min släcktes aödrig efter att jag åtgärdat P1110-felen. Vill du inte pilla med batteriet så ryck säkringen till engine management (minns inte säkringsnr, tror det är 27) i en minut, så släcks även CE.
    17
    Signaturlös

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Lampan har inte slocknat ännu, så det kan ju kanske vara så att något annat är trasigt. Ska testa att rycka säkringen och se om lampan dyker upp igen.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Felkod P1110 B2x5 OG9-5
    Av Idlewild i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •