Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: 9-3SS, enkel styling?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    28

    9-3SS, enkel styling?

    Har en svart 9-3ss -03 som nu fått sig en omgång ordentlig polering och cheramic pro, så nu blänker den som aldrig förr. Vill därför passa på att få den snäppet mer rå. Vad kan göras för en vettig peng?

    Fälgar hade känts som ett stort lyft, men går det att få något begagnat för en hyffsad slant eller rinner det iväg där? Ögonlock/vinge/ny emblem? Finns det något annat? Tacksam för alla tips!

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 069
    Medlem#
    1941
    Sänkfjädrar
    18"/19" hjul
    Spoiler till bakluckan
    Lagom tonade rutor

    ---

    Ögonlock = NOT

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    605
    Shit ceramic PRO på en 03... Var den fin i lacken innan eller du känner någon som gjorde det billigt.. ? En sänk ing. är aldrig fel som stylingtips /jonas

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Sänkfjädrar
    18"/19" hjul
    Spoiler till bakluckan
    Lagom tonade rutor

    ---

    Ögonlock = NOT
    Tonade rutor har jag inte tänkt på, bra där!
    Var kan man finna lätt beggade fälgar till vettiga priser?

    Ja ögonlock är det väl lite delade meningar kring.. något annat man kan göra för att få fronten lite aggressivare? Ser så puttinuttig ut innan 08.

    Edit: Köpa spoiler, finns det någonstans i svealand eller liknande man kan göra det för en billig peng? Kan ju ta det från kina men då är frakten uppåt 30 dagar, och det är på tok för långt

    Citat Ursprungligen postat av kolven28 Visa inlägg
    Shit ceramic PRO på en 03... Var den fin i lacken innan eller du känner någon som gjorde det billigt.. ? En sänk ing. är aldrig fel som stylingtips /jonas
    Har en släkting som driver eget med cheramic pro cert. så det blev billigt och bra. Annars hade det känts lite ovärt ja. Jäkligt bra grejor är det!
    Senast redigerat av MeXii den 2014-08-01 klockan 18:45.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av kolven28 Visa inlägg
    Shit ceramic PRO på en 03... Var den fin i lacken innan eller du känner någon som gjorde det billigt.. ? En sänk ing. är aldrig fel som stylingtips /jonas
    Årsmodelen spelar väll ingen roll när man gör lackbehandling.
    En liten sänkning är aldrig fel, men skippa ögonlocken.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av MeXii Visa inlägg
    Var kan man finna lätt beggade fälgar till vettiga priser?
    Har du kollat på blocket, det brukar finnas en hel del där. Ska du köpa nytt så har faktiskt Skruvat.se riktigt bra priser på kompletta hjul.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    605
    Hamilton om du kollar upp vad ceramic pro är o kostar så förstår du mig.... Det e verkligen top of the line...

  8. #8
    Top of the line får stå för dig ������ jag betalar liknande priser för mina årliga behandlingar. Men frågan gälde årsmodell.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    605
    Ja ceramic PRO kostar ca 10k o det lägger man inte som lackskydd på en -03 om den inte är i nyskick... Jag såg en kille slog en snusdosa gång på gång o sen bara spotta på sitt finger o drog bort repan.. Så ceramic PRO gör man en gång o aldrig mer... Men om du lägger 10000:- i lackskydd varje år på en 05:a så undrar man om allt står rätt till.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av kolven28 Visa inlägg
    Ja ceramic PRO kostar ca 10k o det lägger man inte som lackskydd på en -03 om den inte är i nyskick... Jag såg en kille slog en snusdosa gång på gång o sen bara spotta på sitt finger o drog bort repan.. Så ceramic PRO gör man en gång o aldrig mer... Men om du lägger 10000:- i lackskydd varje år på en 05:a så undrar man om allt står rätt till.
    Om allt står rätt till? Förklara gärna. Att det kostar 10 000 för en behandling stämmer säkert även om jag vet och fått erbjudande om mycket billigare men tackat nej och även varit med i test av produkten. Nedlåtande kommentarer och dyligt kan du med fördel avstå i från framöver.

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    605
    Jo Hamilton Men du ifrågasatte mIn fråga till ts... Men till det relativa betalar du 10 000:- om året i lackskydd ?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av kolven28 Visa inlägg
    Jo Hamilton Men du ifrågasatte mIn fråga till ts... Men till det relativa betalar du 10 000:- om året i lackskydd ?
    Nej inga 10 men nästan. För att inte sabotera tråden helt så ta övriga frågor via PM

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Så här ser min 9-3 SS ut efter lite omstyling, Ny front,lackat alla lister dörrhandtag, Vinge,nya fälgar och sänknings sats,toning på fram/baklysen och bytt Saab emblem mot maptun, la lite över 10 då fälgarna var i dåligt skick när jag köpte dom.
    Senast redigerat av Vfr den 2014-08-08 klockan 12:12. Anledning: Fixa länken

  14. #14
    Sugmotor 13jorns avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Riktigt snyggt. Tog du av handtag och lister eller maskerade du bara och lackade?
    Saab 9-3 Vector 2.0t -03

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Bara en snabb fråga är det värt att sätta sportsystem på en saab 9-3 ttid4 1.9l gör det någon skillnad? Funderar även på att modchippa den till 238hk och 448Nm, vad tycker ni?

  16. #16
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 069
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av zurre84 Visa inlägg
    Bara en snabb fråga är det värt att sätta sportsystem på en saab 9-3 ttid4 1.9l gör det någon skillnad? Funderar även på att modchippa den till 238hk och 448Nm, vad tycker ni?
    Vad har du för årsmodell & motoreffekt? TTiD finns original i 130/160/180hk.

    Sportavgas på en TTiD gör inget för effekten eller ljudet. Men har du inget twinpipe med synliga utblås så ser det ju snyggare ut.

    Celtics-tunings http://www.celtictuning.co.uk/ 238hk, som jag antar du avser, skulle aldrig få leta sig ner i min motor ECU. Men du gör såklart som du själv vill.

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    "Trunk lip spoiler"

    Snygg & diskret "vinge/läpp"
    Finns på ebay för 280 spänn & detta är inkl frakten & lackad i din färgkod.

    Köpte själv en till min Aero i steel Grey (supernöjd), märkte att den även kommer att passa som handen i handsken som roof spoiler om man kortar av dem, säljaren på ebay som jag beställde den första av kortar även ner min nu andra beställda ner till rätt längd & lackar sen den för att kunden ska få en bra produkt.

    http://www.ebay.com/itm/Painted-Boot...item337a7ac74c

  18. #18
    Sugmotor 13jorns avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Vet ej vad du har för utrustningspaket, men på min Vector har jag gjort följande:
    35mm Sänkning (Maptun)
    Gjort urkap i bakspoilern för synliga ändrör (Dubbla utblås)
    Nya fälgar (17'' ALU-50)
    Satt på vinge (Original #12839233)

    Tona rutor och 18-19'' fälgar är planerat, men det får bli senare. Saker ovan har iaf gjort en hel del på bilen!
    Saab 9-3 Vector 2.0t -03

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Tillman Visa inlägg
    "Trunk lip spoiler"

    Snygg & diskret "vinge/läpp"
    Finns på ebay för 280 spänn & detta är inkl frakten & lackad i din färgkod.

    Köpte själv en till min Aero i steel Grey (supernöjd), märkte att den även kommer att passa som handen i handsken som roof spoiler om man kortar av dem, säljaren på ebay som jag beställde den första av kortar även ner min nu andra beställda ner till rätt längd & lackar sen den för att kunden ska få en bra produkt.

    http://www.ebay.com/itm/Painted-Boot...item337a7ac74c
    Det var ju löjligt billigt för en lackad spoiler..

    Undrar hur den skulle passa på en 9-5 kombi. Om du har möjlighet att mäta hur lång den är vore det fantastiskt.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    31
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Det var ju löjligt billigt för en lackad spoiler..

    Undrar hur den skulle passa på en 9-5 kombi. Om du har möjlighet att mäta hur lång den är vore det fantastiskt.
    122cm lång är den som jag har på skuff luckan, 110cm är den som jag väntar på nu som ska sitta som roof spoiler.

    Som jag skrev innan så kan säljaren på länken även korta ner den till önskad läng & sedan lackera den, grymt najs.

    9-5 Aero 2003 sedan är det jag har den på !

    Senast redigerat av Tillman den 2014-08-15 klockan 14:12.

Liknande ämnen

  1. Styling idé till er med Saab 93 (styling idé)
    Av hammarslag i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 21:35
  2. Enkel torkare på og 9-3
    Av Isaksson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 13:04
  3. Tips på enkel styling ng900
    Av Lindfors i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-14, 17:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •