Resultat 1 till 20 av 48

Ämne: 9-3 AERO Bloody Mary - Bevara original

Trådad visning

  1. #1
    Grundladd Wrooms avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    166

    9-3 AERO Bloody Mary - Bevara original

    Den 5 oktober 2001 rullade en 5-dörrars laserröd SAAB 9-3 AERO ut i trafik för första gången som en 2002 års modell. Den har passerat mellan några få ägare som har brytt sig om henne väl.

    På lördagen den 8 februari, 2014, blev hon min. Då hade hon precis passerat 15'000 mil.
    Hon är helt original (stock) förutom en viggenantenn på taket.






    Sen hon kom i min ägo så har hon fått en ny servopump, då den gamla tackade för sig.
    Hela remskivan hade åkt liiiiite i sidled.


    Bort med den gamla och i med den nya.


    Nya servopumpen på plats.

    Det är trettons (13) hylsa för bultarna i huset och till slangen är det sextons (16) nyckel.
    Ifall det är någon som undrar...

    Det dök även upp två felkoder i och med att motorlampan började lysa som indikerade att tändkassetten inte mådde bra. Den bytes ut och då även i med nya tändstift (PFR6H-10). Slipztream här på forumet hjälpte mig att läsa av koderna, vilket jag tackar för. Nu har jag alltid en ELM327 liggandes i bilen, för min egen del och för att kunna hjälpa andra.




    När jag ändå höll på så tog jag bort nätet bakom grillen. Gillar det som sitter original bättre.

    Före



    Efter


    Det smög sig även på nya emblem bak och fram.



    Nu står hon i garaget och är lite ledsen då hon har ett trasigt fjäderben.
    Ett bättre begagnat är inköpt. Har slipat, borstat och blåst rent med tryckluft. Även kletat på en massa Hammarlack. Skall även byta länkarmen då Besiktningsmannen hade synpunkter på spindelleden. Väntar nu bara på att en verkstad ska höra av sig och tala om hur fattig jag blir...

    Det som står närmast på schemat är byte av termostat, då hon har lite svårt att bli riktigt varm.
    Ska även byta den lackerade kåpan på backspegeln som har sprickor och är trasig.

    //Micke
    Senast redigerat av Wroom den 2014-08-14 klockan 10:19.

Liknande ämnen

  1. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-08-14, 15:01
  2. Bevara en historia!
    Av drittling i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 13:57
  3. Bevara en og900 T16 Aero "Trubbnos" -84
    Av Mr Dezent i forum Projekt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:32
  4. Bevara skinnklädseln
    Av Lindfors i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-25, 15:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •