Hej! Jag undrar om det finns ngn. som vet vad som skilljer på 2,3/170 och 2,3/200 -95. Eller vad som är lämligast för en sådan "lagom" trimning?
Mvh.ogge
Hej! Jag undrar om det finns ngn. som vet vad som skilljer på 2,3/170 och 2,3/200 -95. Eller vad som är lämligast för en sådan "lagom" trimning?
Mvh.ogge
Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Sen kan man väl undra om dessa på 2.3T & Aeron kraftigare drivknutar (de inre, tripoderna va? Red ut detta nu KK!) har för betydelse. Någon påstod att dessa inte alls var ett problem vid trimning av 2.3t.Ursprungligen postat av KK
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Definiera "trimning"...Ursprungligen postat av LM
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
170hk har väl magnetventil, eller ett väldigt högt GLT på 0,55bar?Ursprungligen postat av KK
Kompisens A50 170hk har iaf magnetventil.
Niklas Olofsson
Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01
2,0 ltt har MVUrsprungligen postat av NiklasO
2,3 ltt har inte MV
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
2,3ltt hade magnetventil det sista året. Hade dock ingen fuktion vad jag vet då det var samma vrid och effekt.
Grundladd 0,4bar
///Mackanized
Tillbaka
Min gröna är 170hk i botten, det med knutar och skit är bara att ignorera...
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Samma här fast min är blåUrsprungligen postat av RZ
///Mackanized
Tillbaka
Min är oxo grön, dock ligger den fortfarande på botten med sina 170hk...Ursprungligen postat av RZ
Skulle vilja veta hur det är med 240mm kopplingen till ltt, vilka årsmodeller av ltt, och om det gäller både 2,0 och 2,3, hade denna?
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
Hej,Ursprungligen postat av 900 Power
2,0ltt har inte MV på 9000.
Mvh Kristian
men skiljer sig inte lådan på 9000 ltt och Aeron också??
og 900T8 -89 *såld*
9000 Ltt -95
Kolla här...
http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00
Jo de har de visst.Ursprungligen postat av 170KJ
Iaf M/96.
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
[quote=900 Power]Jo de har de visst.Ursprungligen postat av 170KJ
Iaf M/96.[/quote:3aoee2ex]
Jag är inte beredd att hålla med dig.
Varken farsans 2,0ltt Classic eller brorsans 2,0ltt jubileum har MV
Någon annan som kan styrka mitt eller 900 Powers påstående?
Mvh Kristian
[quote=170KJ]Jag är inte beredd att hålla med dig.Ursprungligen postat av 900 Power
Varken farsans 2,0ltt Classic eller brorsans 2,0ltt jubileum har MV
Någon annan som kan styrka mitt eller 900 Powers påstående?
Mvh Kristian[/quote:1eayfth1]
När pappas 9000 lämnade fabriken satt det en magnetventil där, men de kanske monterade sånna på vissa bilar och sen laddade de bara 0,40 bar ändå?
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Vet att på vissa LTT 9000 sitter där ingen MV. Jag har INTE sett någon som har det, men inte sett så många heller förståss..
Farsans gamla tjänstebil, en 2,0ltt M-96 tillverkad slutet -95 hade inte magnetventil.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
900 Power-> Dom kanske hade för högt lagersaldo på MV i samma veva som dom byggde din fars bil, så dom slängde helt enkelt dit en
Mvh Kristian
morsans 9000 2,0ltt -96 har INTE mv