Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Skillnad på 2,3 och2,3?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    1

    Skillnad på 2,3 och2,3?

    Hej! Jag undrar om det finns ngn. som vet vad som skilljer på 2,3/170 och 2,3/200 -95. Eller vad som är lämligast för en sådan "lagom" trimning?
    Mvh.ogge

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 252
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 789
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    Sen kan man väl undra om dessa på 2.3T & Aeron kraftigare drivknutar (de inre, tripoderna va? Red ut detta nu KK!) har för betydelse. Någon påstod att dessa inte alls var ett problem vid trimning av 2.3t.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 252
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Någon påstod att dessa inte alls var ett problem vid trimning av 2.3t.
    Definiera "trimning"...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Skärhamn/Tjörn
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    170hk har väl magnetventil, eller ett väldigt högt GLT på 0,55bar?

    Kompisens A50 170hk har iaf magnetventil.
    Niklas Olofsson
    Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 789
    Citat Ursprungligen postat av NiklasO
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    170hk har väl magnetventil, eller ett väldigt högt GLT på 0,55bar?

    Kompisens A50 170hk har iaf magnetventil.
    2,0 ltt har MV
    2,3 ltt har inte MV
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  7. #7
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 243
    Medlem#
    3186
    2,3ltt hade magnetventil det sista året. Hade dock ingen fuktion vad jag vet då det var samma vrid och effekt.
    Grundladd 0,4bar
    ///Mackanized
    Tillbaka

  8. #8
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 134
    Medlem#
    2555
    Min gröna är 170hk i botten, det med knutar och skit är bara att ignorera...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  9. #9
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 243
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Min gröna är 170hk i botten, det med knutar och skit är bara att ignorera...
    Samma här fast min är blå
    ///Mackanized
    Tillbaka

  10. #10
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 074
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Min gröna är 170hk i botten, det med knutar och skit är bara att ignorera...
    Min är oxo grön, dock ligger den fortfarande på botten med sina 170hk...

    Skulle vilja veta hur det är med 240mm kopplingen till ltt, vilka årsmodeller av ltt, och om det gäller både 2,0 och 2,3, hade denna?
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 364
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av NiklasO
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    170hk har väl magnetventil, eller ett väldigt högt GLT på 0,55bar?

    Kompisens A50 170hk har iaf magnetventil.
    2,0 ltt har MV
    2,3 ltt har inte MV
    Hej,

    2,0ltt har inte MV på 9000.

    Mvh Kristian
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    248
    men skiljer sig inte lådan på 9000 ltt och Aeron också??
    og 900T8 -89 *såld*
    9000 Ltt -95

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 591
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 789
    Citat Ursprungligen postat av 170KJ
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av NiklasO
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    170hk har väl magnetventil, eller ett väldigt högt GLT på 0,55bar?

    Kompisens A50 170hk har iaf magnetventil.
    2,0 ltt har MV
    2,3 ltt har inte MV
    Hej,

    2,0ltt har inte MV på 9000.

    Mvh Kristian
    Jo de har de visst.

    Iaf M/96.
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 364
    [quote=900 Power]
    Citat Ursprungligen postat av 170KJ
    Citat Ursprungligen postat av "900 Power":3aoee2ex
    Citat Ursprungligen postat av NiklasO
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    170hk har väl magnetventil, eller ett väldigt högt GLT på 0,55bar?

    Kompisens A50 170hk har iaf magnetventil.
    2,0 ltt har MV
    2,3 ltt har inte MV
    Hej,

    2,0ltt har inte MV på 9000.

    Mvh Kristian
    Jo de har de visst.

    Iaf M/96.[/quote:3aoee2ex]

    Jag är inte beredd att hålla med dig.
    Varken farsans 2,0ltt Classic eller brorsans 2,0ltt jubileum har MV

    Någon annan som kan styrka mitt eller 900 Powers påstående?

    Mvh Kristian
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 789
    [quote=170KJ]
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av 170KJ
    Citat Ursprungligen postat av "900 Power":1eayfth1
    Citat Ursprungligen postat av NiklasO
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Magnetventil, mjukvara och (beroende på årsmodell) koppling och drivknutar.

    Mvh

    KK
    170hk har väl magnetventil, eller ett väldigt högt GLT på 0,55bar?

    Kompisens A50 170hk har iaf magnetventil.
    2,0 ltt har MV
    2,3 ltt har inte MV
    Hej,

    2,0ltt har inte MV på 9000.

    Mvh Kristian
    Jo de har de visst.

    Iaf M/96.
    Jag är inte beredd att hålla med dig.
    Varken farsans 2,0ltt Classic eller brorsans 2,0ltt jubileum har MV

    Någon annan som kan styrka mitt eller 900 Powers påstående?

    Mvh Kristian[/quote:1eayfth1]

    När pappas 9000 lämnade fabriken satt det en magnetventil där, men de kanske monterade sånna på vissa bilar och sen laddade de bara 0,40 bar ändå?
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    571
    Vet att på vissa LTT 9000 sitter där ingen MV. Jag har INTE sett någon som har det, men inte sett så många heller förståss..

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 223
    Farsans gamla tjänstebil, en 2,0ltt M-96 tillverkad slutet -95 hade inte magnetventil.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 364
    900 Power-> Dom kanske hade för högt lagersaldo på MV i samma veva som dom byggde din fars bil, så dom slängde helt enkelt dit en

    Mvh Kristian
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058
    morsans 9000 2,0ltt -96 har INTE mv

Liknande ämnen

  1. Skillnad 1,8 och 2,0
    Av Allan K i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 20:50
  2. Skillnad H&R 45 SC vs SS
    Av Johnken i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 21:26
  3. vad är det för skillnad på ng och og 900 m.m
    Av hyperlite133 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 19:41
  4. Det är skillnad på däck och däck.. STOR skillnad!
    Av ezroller i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 20:47
  5. Skillnad LH 2.2/2.4 ?
    Av 900aero84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 21:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •