Fick 2a på besiktningen idag på min 9000 -96a
Parkeringsbroms, rörelsereserv, kort.
Vad menas med det?
/Danne
Fick 2a på besiktningen idag på min 9000 -96a
Parkeringsbroms, rörelsereserv, kort.
Vad menas med det?
/Danne
Att spaken tar för högt upp.
Beror oftsat på dåliga vajrar eller slut belägg. Eller både och...
Har du tur kan du bara spänna vajrarna lite.
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Jag tolkar det som att handbromsen tar för högt upp dvs det finns för lite kvar att dra. Vad det beror på vet jag inte men vajern kan vara dåligt spänd eller backarna är feljusterade eller slitna.
9000 CSE 2,3T -98
Hej hej håå stopp här nu...
Wiren ska du INTE spänna på. Du ska däremot justera handbromsen innanför en 14mm skruvskalle på insidan av bromsoken, ovanför handbromsarmen. Sök lite efter detta så finner du många trådar med goda råd.
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00
Åsså tar vi en lite bättre rubrik...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Som sagt så är de alltid justeringen på själva handbroms mekanismen som man ska justera och inte vajrarna.
de är inte direkt ovanligt att handbromsen tar högt upp på 9000.
Men sök så hittar du en hel del.
Jag brukar använda 13mm annars.. Fast dom skruvarna jag skruvar på är ju mer eller mindre runda av att personer som har använt förstora nycklar..Ursprungligen postat av mågis
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Kolla även så att båda bromshävarmarna på oken inte faller tillbaka till stoppet vid helt släppt parkeringsbroms, ska finnas upp till en mm kvar till stopp (wirejustering för detta alltså).
#2579
Varför blir det kaos i södra sverige när det en dag snöar precis som en vanlig dag i norrland?