Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Samma mått stereo i 9-5 och OG 9-3 (passar adaptern..)?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    72
    Medlem#
    -

    Samma mått stereo i 9-5 och OG 9-3 (passar adaptern..)?

    Hade planer på en 2-DIN i min OG 9-3 men då den inte passar rakt av börjar jag tveka då jag vill kunna återställa till original om det kniper. Det lämnar en vanlig enkel-din cd men jag är inte fanken att hitta en adapter. Till 9-5 hittar jag mängder, och med ett extra prylfack över vilket vore smutt (bristvara i OG 9-3) och min fråga är: Passar en sådan radioram även till OG 9-3 eller är måtten på radiouttaget olika?

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    OT: Om du har ont om prylfack kaske du kan montera ett sånt här på sidan av mittkonsolsfoten?
    32025853_209.jpg
    http://webshop.saabparts.com/hem/interior/natficka
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    72
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    OT: Om du har ont om prylfack kaske du kan montera ett sånt här på sidan av mittkonsolsfoten?
    32025853_209.jpg
    http://webshop.saabparts.com/hem/interior/natficka
    Jag har faktiskt redan en sådan
    Tyvärr hjälper det inte så mycket. Skrämmande dåligt med ytor för prylar i en OG 9-3. Facket framför växelspaken i all ära, men där får man inte in en normal smartphone eller ens en snusdosa, och det lilla facket bredvid cigguttaget är ett skämt. Dörrsidan finns för all del men där vill man inte ha grejer som skramlar runt. Man har för all del det lilla facket mellan stolarna men det hamnar så långt bak när man sitter på plats att det är så gott som oanvändbart om man behöver komma åt grejer medan man kör.
    Och att det inte finns en mugghållare som standard..
    Suck!
    Nåväl, är ju trevliga bilar i övrigt och om allt vore perfekt jämt blev man väl snart mallig och det är ju inte bra det heller..

Liknande ämnen

  1. Mått på monteringsram stereo 9-5?
    Av Gasser i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 18:31
  2. Mått på saaborginal stereo sökes!
    Av Ekan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 18:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •