Neobrothers sälger jo det här til et mycket bra pris. Jag undrar på at bytta ut dom originala sportsfjädrarna och originala dämparna på min 2005 9-5 äfter 23200 mil.
Nån som provat combon Bilstein B8 + Maptun?
Neobrothers sälger jo det här til et mycket bra pris. Jag undrar på at bytta ut dom originala sportsfjädrarna och originala dämparna på min 2005 9-5 äfter 23200 mil.
Nån som provat combon Bilstein B8 + Maptun?
Dag Bøsterud
1990 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv
2005 Saab 9-5 2,0t Vector Sport
Jag har det på min 9-5 -07..
Fungerar kanon tycker jag.
Vet inte om länken funkar, men här tror jag du kan se den.. http://www.garaget.org/?car=334542
SAAB 9-3 2,0t BP SC Vector 2010
SAAB 9-5 2,3t BP SC Vector 2007 med tomatlåda ## SÅLD ##
SAAB 9-5 2,3t SE-paket (Sedan) 2001 ## SÅLD ##
Jag har också dessa Bilstein B8 med Maptuns sänkfjädrar på min -07 SC , skulle själv inte ha något emot en fastare/hårdare sättning men det funkar och den bilen går i huvudsak som frugans och hon anmärker iblan på att den känns mjuk... Så det blir absolut inte för hårt och okomfortabelt.
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Jag har slängt dit ett fjäderbensstag också, för att få den lite fastare i själva väghållningen. Märktes stor skillnad (tycker jag) när jag fick dit det!
SAAB 9-3 2,0t BP SC Vector 2010
SAAB 9-5 2,3t BP SC Vector 2007 med tomatlåda ## SÅLD ##
SAAB 9-5 2,3t SE-paket (Sedan) 2001 ## SÅLD ##
Blev bilen mycket lägre mot det originala sportchassit?
Dag Bøsterud
1990 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv
2005 Saab 9-5 2,0t Vector Sport
Kör samma med. Lite mjuk kanske när man pressar bilen på småvägar, men i övrigt går den kanon och är en ENORM uppgradering mot skrotet som sitter original. Körde en helt original bil för en vecka sen...ryser än när jag tänker på hur illa den är...
Bilen sänks ytterligare. 35mm sänks bilen mot original.
Senast redigerat av Renjaveln den 2014-07-23 klockan 16:32.
Fd Saab 9-3 SS 2.0t -03 ägare.
Saab 9-5 2.3t Biopower -08
Ja skulle nog slå ett slag för H&R fjädrar med B8 dämpare.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
H&R har vel TÜV-papper, nåt Maptun-fjädrarna inte har?
Dag Bøsterud
1990 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv
2005 Saab 9-5 2,0t Vector Sport
Hur mycket sjunker den om man lastar lite i bagaget?
Märkte nämligen när jag lassade in lite gamla servrar i min 9-5 med original sportchassie att den sjönk rejält där bak, gissar på uppemot 3-4cm med lite drygt 100kg last i bagaget och baksätet utan förare/passagerare! så antar att dämparna är slut och vill då byta till b8 med sänkfjädrar. Vi ska bila nedåt europa snart och man vill ju kunna lasta på så mycket som möjligt!
Danne Duchon, Växjö danne@theblackbeast.se
Nissan Skyline R34 GTT -99 aka. "The Black Beast" carbon edition...
Saab 9-5 SportCombi Vector 2.0t -06 aka. "The Ride"