Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Fan va dött i kalmar..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    72
    Medlem#
    -

    Fan va dött i kalmar..

    Ser en del rätt schyssta Saabar i kalmar, oskarshamn, nybro... Varför inte träffas ibland? Inget seriöst, utan bara snacka skit, kolla på varandras bilar och få lite inspiration eller i alla fall lite polare som delar intresset..
    ?

  2. #2
    Sugmotor -jeppsson-s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    7
    Medlem#
    8943
    det låter som en skit bra ide tycker jag

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    72
    Medlem#
    -
    Kul att någon hänger med. Vi får väl låta tråden hänga i och se om fler ansluter.
    Vad jag saknar är inte race, bilutställningar för putsnissar osv, sådana finns det redan runt om i landet, utan bara ett ställe där saab-ägare kan träffas och snacka bil oavsett man äger en 99 Turbo i perfekt orginalskick, en rostig gammal 900 eller en megatrimmad Aero-modell. Någonstans där man kan få inspiration av att se andra bilar, utbyta tips och tricks och allmänt umgås. Bilar är ju generationsöverskridande och det är även ett ställe där man kan mötas oavsett ålder. Själv är jag 40 men vill ha ett ställe där 18-åringen med 19" på sin OG 9-3 är lika välkommen som farfar i V4:an..
    Fan va trevligt det vore.
    Jag bor i Mönsterås och här finns en och annan kul Saab (kör själv nu en fin OG 9-3 Aero-01), Kalmar och Oskarshamn har rätt mycket men det finns inget organiserat alls.
    Ah well, vi får se vad som händer. Jag får promota lite på FB med (känns som om det händer mycket mer där än på de renodlade forumen oavsett vad det gäller) och försöka dra i hop en träff i sommar.

  4. #4
    Sugmotor romaols avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderåkra, Kalmar, Småland, Sweden osv osv... =)
    Inlägg
    41
    Medlem#
    170
    Tjoa till om det blir något i samlingsväg vetja Har inte FB

    Har själv haft lite funderingar på att köra igång ett saabdagrally på försök..
    Anordnar sånt för motorcyklar sen x antal år tillbaka.
    I år kanske det blir svårt men till nästa säsong så.
    #STCS 170#
    99TCC-78 + 9000CDE 2,3T-94 + 9-3AERO Cab 2,0T-00 + 9-3SE Coupé Sport Edition 2,0T-99 + 9-5SC 2,3t-08 + 900GLi Toppola-84... TECH2
    Flest grejer när man dör vinner.... http://www.garaget.org/Roosterman

  5. #5
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Gör som oss i Gävle, kör fikaträffar lite då och då.
    Vi samlas på lokala Saabhandlarens parkering, sparkar däck och snackar skit ett tag, och sen åker vi till Gävlebro och dricker kaffe och käkar glass eller mat eller vad man nu känner för. Blir ofta sittande där i 2-3 timmar, och sen blir det en timmes däcksparkande på parkeringen innan folk skingras.
    Totalt spontant, väldigt avslappnat, och inga regler eller krav. Folk dyker upp i vilken bil som helst, behöver inte ens vara Saab, bara man är intresserad av Saab.
    Vi har inte ens fasta tider utan folk bara slänger ut ett inlägg i forumet eller en post på facebook när dom känner att det är dags för en fika igen. Dock är tiden och platsen alltid densamma, onsdag 18.00 vid lokala Saabhandlaren. Ibland blir det flera träffar i månaden, ibland kanske man hoppar över en månad. Allt beror på när folk har tid och lust. Vissa gånger är det 3-4 stycken som dyker upp, ibland är det 20.

    Det funkar riktigt bra, jag fick faktiskt veta av en bekant att han egentligen ville byta bil men inte ville förlora gemenskapen i "saabgänget", så enbart därför åker han fortfarande Saab.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  6. #6
    Sugmotor -jeppsson-s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    7
    Medlem#
    8943
    någon som ska in på ProGlow race den 30?? kanske kan dra ihop en lite träff eller något efter det?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    72
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av -jeppsson- Visa inlägg
    någon som ska in på ProGlow race den 30?? kanske kan dra ihop en lite träff eller något efter det?
    Jag ska garanterat in!! Vore skitkul att snacka lite efteråt..

    Föreslog en träff i Saab småland-forat på FB men tydligen är det träff i Jönköping, träff i Linköping och STCS sommarfest i Rättvik samtidigt.. Så långt är iofs inte jag sugen på att åka ändå och kanske finns fler som känner likadant så med lite tur kan vi kanske få ihop lite bilar. Annars får väl det fåtal som kanske dyker upp göra det bästa av situationen. 2, 10 eller 20 bilar spelar väl ingen roll? Om så bara 2 dyker upp så får jag ju i alla fall snacka Saab

    Är faktiskt lite sugen på att testa att köra ett race.. Nu är väl inte en 9-3 förstavalet för 201m men någon kör säkert sönder och är målsättningen att inte komma sist så borde förutsättningar finnas för att inte bli besviken..
    Senast redigerat av BPM den 2014-08-07 klockan 14:52.

  8. #8
    Sugmotor romaols avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderåkra, Kalmar, Småland, Sweden osv osv... =)
    Inlägg
    41
    Medlem#
    170
    Citat Ursprungligen postat av BPM Visa inlägg
    Jag ska garanterat in!! Vore skitkul att snacka lite efteråt..

    Föreslog en träff i Saab småland-forat på FB men tydligen är det träff i Jönköping, träff i Linköping och STCS sommarfest i Rättvik samtidigt.. Så långt är iofs inte jag sugen på att åka ändå och kanske finns fler som känner likadant så med lite tur kan vi kanske få ihop lite bilar. Annars får väl det fåtal som kanske dyker upp göra det bästa av situationen. 2, 10 eller 20 bilar spelar väl ingen roll? Om så bara 2 dyker upp så får jag ju i alla fall snacka Saab

    Är faktiskt lite sugen på att testa att köra ett race.. Nu är väl inte en 9-3 förstavalet för 201m men någon kör säkert sönder och är målsättningen att inte komma sist så borde förutsättningar finnas för att inte bli besviken..
    Kan tyvärr inte den 30e, annars hade jag vart påmed nån av åken..
    Det där med att köra race är ju bara att köra mot "dig själv" o förbättra tiderna istället
    Har vart med o busat med 99an ett par blackrace genom åren o snabbast är man ju inte i en sån bil
    MEN jag lyckades ju iaf hålla 7 race inom 0,5sekunders diff, så då var man ju iaf rätt konsekvent..
    http://www.eccc.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=10344 sista bilden , mot en 9000..
    #STCS 170#
    99TCC-78 + 9000CDE 2,3T-94 + 9-3AERO Cab 2,0T-00 + 9-3SE Coupé Sport Edition 2,0T-99 + 9-5SC 2,3t-08 + 900GLi Toppola-84... TECH2
    Flest grejer när man dör vinner.... http://www.garaget.org/Roosterman

  9. #9
    Sugmotor -jeppsson-s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    7
    Medlem#
    8943
    vi får väll se hur många som kommer..
    Sen ha vi ju emmaboda den 23-24 för dom som inte kan den 30

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    162
    Låter trevligt med träff i kalmar
    Saab 9-5 Aero -04 Lazer Red Sedan
    Garaget sida: http://www.garaget.org/?car=297458

  11. #11
    Sugmotor romaols avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderåkra, Kalmar, Småland, Sweden osv osv... =)
    Inlägg
    41
    Medlem#
    170
    Har funderingar på att fixa till en "Påställningsträff" i slutet av April i Kalmar.
    Tänkt datum skulle kunna vara lördag 25/4 el söndag 26/4.

    Tanken är att det i så fall blir en liten träff med en tips/orienteringsrunda att köra och sen lite allmänt före/eftermingel mest.

    Vill veta om det finns något intresse i över huvud taget att göra något sånt.

    /Mattias
    #STCS 170#
    99TCC-78 + 9000CDE 2,3T-94 + 9-3AERO Cab 2,0T-00 + 9-3SE Coupé Sport Edition 2,0T-99 + 9-5SC 2,3t-08 + 900GLi Toppola-84... TECH2
    Flest grejer när man dör vinner.... http://www.garaget.org/Roosterman

  12. #12
    Sugmotor -jeppsson-s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    7
    Medlem#
    8943
    Låter trevligt jag kommer

  13. #13
    Sugmotor romaols avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderåkra, Kalmar, Småland, Sweden osv osv... =)
    Inlägg
    41
    Medlem#
    170
    SAAB-träff i Emmaboda nu på lördag.
    Några fler som tänker delta där?

    http://www.bilsport.se/event/saab/
    Senast redigerat av romaol den 2017-08-01 klockan 16:42.
    #STCS 170#
    99TCC-78 + 9000CDE 2,3T-94 + 9-3AERO Cab 2,0T-00 + 9-3SE Coupé Sport Edition 2,0T-99 + 9-5SC 2,3t-08 + 900GLi Toppola-84... TECH2
    Flest grejer när man dör vinner.... http://www.garaget.org/Roosterman

Liknande ämnen

  1. Svensexa-kalmar?
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 11:49
  2. bra saabverkstad i Kalmar
    Av saabägaren i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 20:31
  3. Automattvätt i Kalmar?
    Av mema95 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 22:51
  4. LACKERARE I KALMAR
    Av SuperFaCeR i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 16:18
  5. bil i KALMAR???
    Av -Konrad- i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •