Det visade sig att radion i fråga stod som "divorced" i tech2. Behövdes ingen säkerhetsaccess, bara att välja "gift in" så var det klart... Oklart om TS kommer få skiljsmässa om batteripolen lossas igen...
Det visade sig att radion i fråga stod som "divorced" i tech2. Behövdes ingen säkerhetsaccess, bara att välja "gift in" så var det klart... Oklart om TS kommer få skiljsmässa om batteripolen lossas igen...
Äger fn. ingen SAAB.
Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
Tech2 och CombiAdapter
Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20
9-5 använder sig inte av säkerhetsaccess.
Händer som sagt på en del 9-5or att radion tappar bort ingiftningen när man tar bort spänningsmatningen. Verkar enbart gälla AS2/3 enheterna. Har inte varit med om det på AS1.
Mvh
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Stort tack för hjälpen! Det känns bra att veta att det finns hjälpsamma själar kvar. Jag kan lyssna på musik igen!
Kopplade loss plus polen på batteriet när jag bytte spjällhus häromdagen & nu står det "radio code" i displayen.
Var på lokala verkstaden och de kopplade upp sig mot bilen men kunde inte lösa problemet. Vad gör man? Måste jag åka till Saab & pröjsa?
Är det en orginal stereo?
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
På gamla radios krävdes det väl kod men inte på nyare som är gifta med bilen, så som Slave_joe säger
Är det original och i så fall modell på radion, årsmodell?
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Händer ibland att radion lämnar in om skilsmässa vid strömavbrott p.g.a. taskigt minne i den.
Går troligen att gifta in igen med Tech2 hos din SAAB-verkstad.
Signaturlös
Det är originalstereon AS2 eller AS3 antar jag. Det är en 9-5 Aero 2003.
Då är det som frippe64 säger, den vill inte kännas vid bilen, dvs den är skild. TECH" krävs får att gifta in den igen.
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Verkar stabilt Vad kan en sådan "tjänst" på Saab verkstaden gå lös på?
Var i landet finns du? Det finns många som har en Tech2 och kan hjälpa dig, lite beroende på var du bor.
SAAB 93 TurboX -08
SAAB 95 2.0t -09
Tech2 med CANdi
Tänk vad bra det är med en tydlig signatur och uppdaterad profil :-)
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Bor mellan Norrköping & Nyköping (Kolmården) Ja det vore toppen om någon vågar sig på problemet
Jahaja. Jag passerar där ibland då jag bor i stockholm men huvudkontoret ligger i Linköping. (Är dessutom född i Kolmården!) Tyvärr är jag på semester nu så jag har inga resor ner planerade och direkt efter semestern blir det tjänsteresa utomlands. Men du kan säkert hitta någon i trakten som kan hjälpa dig.
SAAB 93 TurboX -08
SAAB 95 2.0t -09
Tech2 med CANdi
Tack det var hyggligt tänkt. Ja det får nog bli på Biva
Fixat! 450:- på Saab.
Får akta sig för att koppla bort batteriet i fortsättningen, kan bli dyrt i längden
hej, bytte fläktmotståndet i bilen och drog då ur batteriet i ca 1 timma.
Nu står det "radio code" på stereon.
Har fått lite svar att det kan ha med att batteriet är slut i stereon?
Är det någon som vet vilket batteri samt om det är mycket "pill" att fixa detta?
Saab 9-5 2002
Saab 9-5 Steg 1, Saab 9-5 Steg-1 51.000 mil
9-5 2,3t EX59 T5 botten.
9-5 02 R.I.P
"Radio code" tror jag inte man skall få i en 9-5, jag hade det på min NG900 -94 när den vart strömlös.
På 9-5 så är väl huvudenheten ingift i systemet och gifts/skiljs med TECH2
Kan läsa på lite mer i kväll om ingen svarar innan
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Det händer ibland att radion tappar "ingiftningen" i bilen. Den behöver giftas in igen
Bytte kamkedjan för 2 månader sen och då var bilen utan ström i minst 5 timmar. Var aldrig problem med stereon.
Nu skulle jag byta fläktmotståndet och skruva ur det, det börja typ blixtra om (kortslutning) om kylflänsen på motståndet, dum som jag tänkte var att ta bort batteriet efter jag skruva ur motståndet. räknade inte med att det skulle vara ström i kylflänset hehe. Så det kanske blev en kortis nånstans därav stereo problem.
Saab 9-5 Steg 1, Saab 9-5 Steg-1 51.000 mil
9-5 2,3t EX59 T5 botten.
9-5 02 R.I.P