Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: OG-9-3 Aero Har hajfenan någon funktion?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    75
    Medlem#
    -

    OG-9-3 Aero Har hajfenan någon funktion?

    Jag har en 2001 9-3 Aero och hajfenan ser rätt sprucken och trist ut. Då jag har radioantenn i vänster bakskärm så har jag antagit att det handlar om en ren stylinggrej men när man kollar bilder på andra OG-93 Aero så verkar i princip samtliga ha hajfena..och då börjar man fundera på om den satt som standard och vad den har för funktion.
    Kan någon upplysa?

    Mvh

  2. #2
    Hej
    Nej inte den jag hade men det finns dom med funktion till tele t.ex det ser du om du kollar eller känner under innertaket.
    Ersatte den med en viggen kopia från biltema de finns ej kvar men dom har en annan.
    Bara att koppla på på kabeln till den andra antennen.
    Senast redigerat av SAAB93TS den 2014-07-13 klockan 14:51.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    75
    Medlem#
    -
    Ok!
    Min är alltså jäkligt sprucken och tråkig..men man måste alltså ta ner innertaket för att kunna byta den? Hade hoppats på något självhäftande..

  4. #4
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Japp, innertaket måste tas ner. Rättare sagt, man lossar det i bakkant och böjer undan det lite försiktigt.
    Hajfenans funktion är att fungera som telefonantenn, men bilar som inte hade tillvalet telefonförberedelse har bara en attrapp istället.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    75
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Brisse Visa inlägg
    Japp, innertaket måste tas ner. Rättare sagt, man lossar det i bakkant och böjer undan det lite försiktigt.
    Hajfenans funktion är att fungera som telefonantenn, men bilar som inte hade tillvalet telefonförberedelse har bara en attrapp istället.
    Går det lätt att få ner innertaket, och såklart också att få det snyggt på plats igen?

  6. #6
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Man får krypa runt lite i baggageutrymmet, men det tar inte så många minuter. Är man försiktig så kommer det smita på plats igen precis som det satt från början. Blir inga fula veck eller sådant, om man inte är våldsam.

  7. #7
    Skall du byta antenn till ny attrapp? eller ny aktiv?
    Kopplade på min nya genom att dra kabeln på vänster sida ner till vänster bak vid andra antennen.

Liknande ämnen

  1. Kan någon kort förklara ventilernas funktion?
    Av Stoffes40 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 10:13
  2. [LÖST] Typ av kontaktdon på hajfenan
    Av ime95mos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 17:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •