Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Märkligt ACC fenomen.

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    626
    Medlem#
    5772
    Det jag har provat hittils är att skifta relä det finns tre stycken som har samma spec och art nummer bytte med ett som ska sköta halvljus, blev ingen skillnad. Enligt vad jag kan förstå av WIS så ska tryck och temp givarna ge en felkod i DICE om de löst ut viket inte finns. Så det enda jag kan tänka mig nu är att kompressorns överhettnings skydd löser av någon anledning vilket gör att kompressorn inte startar men ger ingen felkod, om kopplingen trotts allt slirar någon gång under färd och går varm eller om det skulle kunna vara nåt problem med reducerventilen till förångaren. Det enda jag inte provat är att bygla reläet och tvångs köra. Jag har heller inte mätt spel på magnetkopplingen vilket jag inte riktigt kommit fram till var man ska mäta.

    Jag har heller inte provat att mäta om det finns spänning till reläet när det händer vilket man skulle kunna göra men jag har utgått från att det är nåt villkor för start av kompressorn som inte uppfylls eftersom händelseförloppet alltid är lika.

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 168
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Mr.P Visa inlägg
    Det jag har provat hittils är att skifta relä det finns tre stycken som har samma spec och art nummer bytte med ett som ska sköta halvljus, blev ingen skillnad.
    ...
    Jag har heller inte provat att mäta om det finns spänning till reläet när det händer vilket man skulle kunna göra men jag har utgått från att det är nåt villkor för start av kompressorn som inte uppfylls eftersom händelseförloppet alltid är lika.
    Ok, då bör det räcka med en tråd (och en multimeter), så du ser om felet ligger i utsignalen eller magnetkopplingen. Det brukar vara dåligt när man felsöker att anta för mycket...
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    626
    Medlem#
    5772
    Nu blir det paus i felsökningen då jag ska ha bilen på semester. Får se om jag provar något mera sedan eller om jag pratar med en verkstad, hur som känns det som oavsett var problemet ligger nu så kommer jag nog inte att fixa det själv. Synd att det inte visade sig igen lite tidigare så man haft tid att prata med en verkstad innan semestern, men det är ju sådär...

Liknande ämnen

  1. Radio fenomen
    Av easyraider i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 11:40
  2. Konstigt fenomen
    Av Flås i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •