Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med handbromsen höger bak, OG9-3 aero -02

  1. #1

    Problem med handbromsen höger bak, OG9-3 aero -02

    Hejsan!
    Besiktigade bilen häromdan och det uppdagades att jag inte har nån verkan höger bak på handbromsen. Vänster funkar bra. Den ligger även på lite grann på höger och vajern förefaller vara spänd hela tiden. Tänkte fråga här om någon vet vad det kan vara så jag inte beställer fel grejee tills att jag ska riva skiten. Ny vajer ska jag köpa iaf, men det är just grejerna inne i trumman jag är lite brydd över vad jag ska införskaffa. Om någon haft samma eller liknande problem, kom gärna med tips.

  2. #2
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 010
    Medlem#
    5849
    Hej!

    Låter ju som att fjädrarna som skall returnera backarna inte gör sitt jobb, om de är trasiga (aldrig sett) eller om de ramlat av är ju en annan sak...
    Ett vanligare fel är :
    http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...s/18-6947.html
    Denne brukar vilja rosta ihop och orsaka grym snedslitning av backarna samt konstant anliggning som du beskriver...

    MVH
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  3. #3
    Tack för svar!
    Jo jag hade hävarmen i tankarna faktiskt så det blir nog att handla en ny sån iaf. Kanske skulle skaffa nya backar också då för säkerhets skull.

Liknande ämnen

  1. Problem med handbromsen!
    Av RichiB i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 19:46
  2. Airbag problem med höger framstol
    Av Hawkeye i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 23:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •