Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: STULEN og900 Turbo - 91 i Göteborg

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    155

    STULEN og900 Turbo - 91 i Göteborg

    STULEN!!!!!

    Min Talladegaröda og900 Turbo - 91 stals i göteborg i veckan, regnr. EXB195.
    Någon som sett bilen? någon som säljer suspekta delar etc? - bilen stod på 16" SuperAero och har extraktorrör, stor ic, monroedämpare mm.

    Kontakta mig på 0709-152206 om du har sett något.


    Saab 9-3 TiD - 06, Saab 900 T16 "Aero" - 91, Saab 9-5 2.0T "T5 Biopower Aero" - 99
    Saab 9000 Aero - 97, Saab 9-3 "Viggen" - 00

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    155
    FUNNEN! pundare som stulit den och varit på turné - bilen fanns med diverse skador på utsida och insida, bulor i dörrarna, sönderbrutna lås, div klippta kablar, trasig inredning, målad med spritpenna, trasig kofångare osv. fick inte igång den så vet ej status maskinellt, bilen blev istället bärgad.
    Senast redigerat av Mr_Gear den 2014-07-05 klockan 13:06.
    Saab 9-3 TiD - 06, Saab 900 T16 "Aero" - 91, Saab 9-5 2.0T "T5 Biopower Aero" - 99
    Saab 9000 Aero - 97, Saab 9-3 "Viggen" - 00

  3. #3
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 017
    Medlem#
    3471
    Surt som bara den när det händer. Skönt att den är funnen. Vad har du för skydd i bilen? Krycka larm gömd brytare?
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    155
    Ja riktigt surt - behöva betala självrisk/bärgning/reparationer för att ett pundarsvin inte kan låta bli andras saker... de hade tydligen varit på en annan bil i garaget 2 nätter i rad också men inte kommit iväg med den, så den bilen står också på verkstad nu...
    Hade en rejäl krycka, inget larm dock - har inte ägt bilen särskilt länge och har skickat efter ett larm från utlandet som inte hann anlända - efter detta så blir det larm med startspärr, och om jag hittar någon som kan svarva pluggar så skall jag ta bort låsen på dörrarna...
    Saab 9-3 TiD - 06, Saab 900 T16 "Aero" - 91, Saab 9-5 2.0T "T5 Biopower Aero" - 99
    Saab 9000 Aero - 97, Saab 9-3 "Viggen" - 00

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 072
    Surt som tusan. Jag hade inga lås på min 99a då försökte dom ta sig in i bakageluckan i stället. Trots att radion va urplockad fanns ingenting att ta. Pundarjävlar som inte kan låta bli.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #6
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 017
    Medlem#
    3471
    Göm en brytare någonstans i kupén som bryter bränslerelä el likn. tillsammans med krycka o ev larm då.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    155
    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit Visa inlägg
    Surt som tusan. Jag hade inga lås på min 99a då försökte dom ta sig in i bakageluckan i stället. Trots att radion va urplockad fanns ingenting att ta. Pundarjävlar som inte kan låta bli.
    Ja verkligen! Pundarsvin - det är tur att man inte får tag i dem... de har ingen uppfattning om sakers värde och vad de orsakar!

    Vart fick du gjort pluggar till låsen?


    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Göm en brytare någonstans i kupén som bryter bränslerelä el likn. tillsammans med krycka o ev larm då.
    Först väntar försäkringsbolagets dom efter att verkstaden har beräknat skadorna, sen skall larmet jag har beställt monteras - det skall innehålla någon form av startspärr vad det verkar, så det blir en början - men ofta står bilen parkerad någon vecka mellan användningarna så jag tror att jag ska börja att helt enkelt koppla loss solenoiden på startmotorn, det är ju inte så jobbigt för mig att koppla på den när bilen väl ska användas ett tag och pundarna som oftast ger sig på bilarna har verkligen ingen koll på hur en bil fungerar i 9 fall av 10 så de lär inte komma på det...
    Men kanske en brytare också blir pricken över I.
    Saab 9-3 TiD - 06, Saab 900 T16 "Aero" - 91, Saab 9-5 2.0T "T5 Biopower Aero" - 99
    Saab 9000 Aero - 97, Saab 9-3 "Viggen" - 00

  8. #8
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Också råkat ut för dessa typer, men hade dubbeltryckt så det blev bara skadegörelse och 1000kr i självrisk på Hirschen.

    Hur jag vet vem det var, fälld i rätten med hjälp av DNA.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    128
    Mr_Gear
    Ta kontakt med Specialsvarv.se. Dom finns här i Gbg och kan säkert hjälpa dig med pluggar till låsen
    9-5 Aero Kombi -00 / / / Mackanized

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    155
    Citat Ursprungligen postat av Sbuddz Visa inlägg
    Mr_Gear
    Ta kontakt med Specialsvarv.se. Dom finns här i Gbg och kan säkert hjälpa dig med pluggar till låsen
    Tack för tipset! det skall jag definitivt göra när det blir dags :-)


    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Också råkat ut för dessa typer, men hade dubbeltryckt så det blev bara skadegörelse och 1000kr i självrisk på Hirschen.

    Hur jag vet vem det var, fälld i rätten med hjälp av DNA.
    Jaså? det kan inte vara vanligt med fällningar på bilinbrott... nog för att de tog sådant som kunde innehålla DNA ur min bil också men sannolikheten att dom faktiskt ska analysera det kändes liten, men dom åkte dit alltså?
    Saab 9-3 TiD - 06, Saab 900 T16 "Aero" - 91, Saab 9-5 2.0T "T5 Biopower Aero" - 99
    Saab 9000 Aero - 97, Saab 9-3 "Viggen" - 00

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Gear Visa inlägg
    Tack för tipset! det skall jag definitivt göra när det blir dags :-)




    Jaså? det kan inte vara vanligt med fällningar på bilinbrott... nog för att de tog sådant som kunde innehålla DNA ur min bil också men sannolikheten att dom faktiskt ska analysera det kändes liten, men dom åkte dit alltså?
    Alla prover som tas sparas i en bank med id nummer å i vilket sammanhang de tagit det. När det blivit ett lass med träffar i databasen så brukar det leda till rättegång men i lama sverige så ger det ngn månad....
    9-5 2,0t aka Svinet

Liknande ämnen

  1. Stulen parkeringsplats
    Av RzR i forum Off Topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 21:29
  2. saaben stulen...
    Av *aero* i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 13:05
  3. Grillen stulen?
    Av Mattis i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 23:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •