Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Är det nån mening att byta till Hirsch luftburk, og9-5?

  1. #1

    Är det nån mening att byta till Hirsch luftburk, og9-5?

    Hej,

    Har sett att man kan köpa luftburken som Hirsch monterade i 305 hk varianten av og9-5, och tänkte höra om nån har nån uppfattning om ifall den ger nån märkbar förbättring jämfört med original luftburk med dieselsnok.

    Min bil är original förutom -06 kobra, deka 630cc, 2.5" halvsats, ska ha 280 hk/420 Nm på E85. Jag är egentligen rätt nöjd med effekten, men skulle om möjligt vilja ha snabbare respons, mindre turbolag, och funderar då om det finns något att vinna på en luftburk med mindre motstånd. Jag har ingen större lust att börja trassla med öppna filter, det blir rätt mycket jobb att få till en seriös installation där man är säker på att den inte kan suga i sej vatten osv, och då skulle ju Hirsch kunna vara ett alternativ.

    Jag har en bild som visar burken och snorkeln:



    Skillnaden mot original är att snorkeln, och därmed även intaget i luftburken är grövre, övre anslutningen på burken är ju 3" och på bilden ser ju snorkelns anslutning mot luftburken ut att vara ungefär lika stor, på originalburken är väl anslutningen kanske 2" ungefär, så det är helt enkelt en ännu grövre snorkel än dieselsnorkeln.

    Så frågan är helt enkelt, tror ni att man kommer att märka nån förbättring av responsen i min bil med Hirschburken?

    Tack på förhand
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Katrineholm/Sköldinge
    Inlägg
    150
    mja, du kommer vinna mer på en annan downpipe.
    9-5 Aero kombi-00 BioPower

  3. #3
    Jo jag vet, men det är ett mycket större och dyrare projekt, tänkte att man kunde få nån liten förbättring, och så vore det ju fränt att ha nån grej från Hirsch på bilen..
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

Liknande ämnen

  1. Antisurge på 19T, nån mening?
    Av Purex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-17, 22:05
  2. mening att byta högtalare 9-3ss
    Av Direkta i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 01:30
  3. 210hk SS uppgradera Hirsch steg 2 eller byta till Aero V6
    Av Wenchee i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 12:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •