Hej!
Sitter "mentalt" och förbereder mig på byte till större bromsar (345mm) på två av 9-3:orna. Har helt nya kompletta bromsar med OK, skivor, belägg, bromsslangar & sköldar. OK, skivor, belägg & bromsslangar är ju inga större problem att hantera. Men bromssköldarna är ju lite trixigare, vill ju gärna montera dessa. Då krävs det ju lite extra skruvande. Som att lossa navmutter, separera spindeln från drivaxel. Sen sitter väl lagerhuset skruvat från baksidan med 3st E-skruvar.
Vad måste man skruva loss samt dela på & vad kan sitta kvar? Hur är det lämpliga tillvägagångssättet för detta? Jag har ingen WIS för ng9-3 så jag vore tacksam för information.
"Räcker det" (efter man tagit bort bromsok & bromsskiva) att lossa navmuttern, lossa de tre E-skruvarna & sedan dra ut hjullagret, därefter ta av bromssköld & sedan återmontera i omvänd ordning? Eller kräver det annat också?
Var hittar man en prisvärd 3/4" 32mm långhylsa nu när Biltema inte längre verkar ha det som styckegods? Jag har 1m 3/4" ledhandtag.