Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vindruta og900

  1. #1

    Vindruta og900

    Hej alla kunniga! Fick ett ordentligt stenskott häromdagen och har lite övriga sprickor i vindrutan så funderar på att lösa problemet.
    När jag kollade runt lite så såg jag att skroten hade en någorlunda fin för en femhundring. Bra! Tänkte jag, men kom på att det var från en 83a eller ngt och min är ju 91a. Är det samma till alla (års)modeller eller är det olika?

    Sen funderar jag på, om jag skulle hitta en vindruta som passar, är det verkstaden eller random glasmästare man ska höra av sig till? Spontana känslan är att glasmästare kan saker om glas men den delen är ju redan klar om jag kommer med en klar ruta? Obs! Kan vara underskattning från min sida :P

    Tacksam för snabba svar

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 295
    Hej!

    Rutan passar men kan vara i annan färg än den du har nu. Dessutom finns det med och utan färgad överkant. Ta ett vitt papper eller liknande och håll upp bakom rutan så ser du tydligare vilken färg det är och det blir lättare att jämföra.

    Om man är försiktig och har hjälp av en person till så kan man byta rutan själv utan större problem eftersom den inte är limmad. Annars fixar glasmästaren det enkelt.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    83
    Medlem#
    9600
    Jag lämnade in min 900 MY 91 när jag fick ett stenskott på Ryds för ett par månader sedan. Jag hade en klar ruta och detta gick på ca 1300- 1500 kr (utan att försäkrings bolaget la i) för hela köret, rutan, jobb osv. Dock så var listen i mycket bra skick så den byttes inte ut. Sedan beror de ju på vad för försäkringsbolag du har.

  4. #4
    Ah! Jag hittade en rätt fin vindruta på skroten. Ett litet märke (kan nätt och jämnt kalla det stenskott :P ) och jag fick den för 300 kr. Nu ska den bara dit...

    Tack för hjälpen!

Liknande ämnen

  1. Bytaa vindruta OG9-5
    Av ime95mos i forum Allmänt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2019-02-16, 18:34
  2. [LÖST] Samma vindruta? NG900 vs. OG9-3
    Av thunis i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 19:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •