Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hur sätter man priset på en Saab 9-5 Aero från 2004?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -

    Hur sätter man priset på en Saab 9-5 Aero från 2004?

    Här skulle jag behöva er expertishjälp. När jag kikar på min bil på blocket hittar jag oftast ett par eller ingen som är likvärdig.

    Det jag söker på är följande...
    Text: Saab 9-5 aero
    Väljer: 2004 årsmodell. Automat. Sedan.

    Just nu är det noll träffar och då har jag inte valt pris eller mil, söker i hela Sverige.

    Varför är just den modellen så ovanlig? Eller har alla andra gått sönder? :S

    Stora frågetecken, Freddie

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Du skall sälja?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Jag har funderingar kring det men är inte 100% ännu. Det är också lite beroende på vad jag kan få ut för den.

    Mvh Freddie

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    http://www.blocket.se/hela_sverige?q...is=1&l=0&md=th

    Finns inte så många

    Sökord: aero -9-3 en del skriver 95 istället för 9-5

    Runt 30K, beronde på utr och mil.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Freddie77 Visa inlägg
    Varför är just den modellen så ovanlig? Eller har alla andra gått sönder? :S

    Stora frågetecken, Freddie
    En majoritet av 9-5 är kombi.
    Signaturlös

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Som jag tolkade resultaten var att lägga ut den för 45k, släppa för 40k. Tänkte just eftersom det inte finns så många med den konfigurationen jag har och den är inte skruvad med, inte ens solfilm påklistrad. Rullat 19xxx mil.

  7. #7
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Va glad om du får ett bud för 40K, nu har jag inte sett den men 30-35K är nog verkligare.

    Min kärrings bil är just en sedan -04 men manuell och det är en mycket trevlig bil med BP steg1+, fjäderbensstag och sjysst väghållning och snygga 18" Hirsch-fälgar.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Tack RZ

    Finns det några fler som har några tankar och idéer?

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    132
    Hej,

    Köpte en sedan -04 2.3 förra hösten, EJ aero, 14500 mil, endast plåtfälgar men med bra däck, en ägare. Den var ganska långt bort så jag fick en massa bilder via mail och kom överens om 25000:- per telefon. När jag åker och tittar på den så hittade jag en del fel: sprucken ABS-krans, hål i avgas, dåligt batteri, kass xenon-lampa, glappigt krängningshämmarstag. Prutade då ner den till 17500:- och fixade felen vilket kostade nästan precis 7500:-.

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    11937
    Om du vill ha fler jämförelseobjekt på blocket så kan du ju titta på både manuella och automater, prisskillnaden är obefintlig. Du kan även jämföra med kombibilar och tänka att sedaner brukar vara runt 10k billigare. Även 2005or kan du ha med i jämförelsen eftersom modellskillnaderna är mycket små och prisskillnaden inte är så stor längre, några enstaka tusenlappar.

    Sedan en viktig sak med blocket som tål att upprepas: Alla annonser som ligger på blocket är för _osålda_ bilar. Har annonserna legat ute mer än någon vecka så betyder det ofta att annonspriset är för högt, så att tro att man kan få ut samma pris som "medelannonspris" brukar vara felaktigt.

    Med det sagt tror jag också att du ska vara lycklig om du får 40k får din bil (om den inte är i enastående skick såklart), 30k är nog närmare sanningen. En 10 år gammal och långmilad bil med törstig motor av ett märke som konkat står inte högt i kurs.

    Som exempel finns en bil som är mycket lik din i miltal men med manuell växellåda:
    http://www.blocket.se/kristianstad/S....htm?ca=11&w=3
    Det är alltså hos en handlare, dessa kan ju ta mer betalt än en privatperson.
    Senast redigerat av jellybear den 2014-06-26 klockan 18:33.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Tack jellybear för mycket bra feedback och relevant information. Det uppskattas! Tack

  12. #12
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Hej,

    Jag tror att du kommer att få det svårt att sälja den för 40k.Däremot som många påpekat 30k bör det vara ett normalt pris enligt mig..

    Sålde min 9-5 Aero 05 201212 22000 mil. 43000 kr skattad och besiktad på den tiden.All utrustning fanns med förutom navi,taklucka,samt automat.
    Fanns även bensinvärmare på den.

    Lycka till i alla fall..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

Liknande ämnen

  1. "Dovt vinande ljud" från typ motorn, Saab 9-5 Aero 2004
    Av turbo-tobbe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-03, 08:41
  2. Xeon Lampor från Ebay (saab 93 2004 aero).
    Av lasseman45 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 13:08
  3. Hur bra håller kopplingen i en NG9-3 Aero från 2004 med 210hk
    Av qoud me nutrit me destrui i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •