Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Byta ECU

  1. #1

    Byta ECU

    Jag har köpt en donatorbil av samma årsmodell som min 9-5:a -98.
    Jag provade idag att byta ut styrboxen eftersom donatorbilen hade en med original programvara, min är uppjagad till 220hk och det blir väl törstigt.
    Bilen startade förstås inte med den boxen och vad jag förstår måste boxen immobiliseras för att funka.

    Båda boxarna är T7 med samma artikelnr.

    Nu till min fråga, Har jag förstått det rätt att det är startspärren som kliver in med ny box?
    Eftersom jag har en donatorbil kan jag ta Twice boxen från den för att få det at funka eller måste det till ett Tech 2 instrument ändå?
    Jag ska ändå byta ut tändningslåset och låskistorna i dörrarna och då kanske jag också slipper gifta ihop nycklarna.

    Har sökt runt här på forumet men har inte lyckats hitta något som hjälper mig.

    Tacksam för lite info/tips om detta.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Nu är jag inte så bra på 9-5:or, men jag är ganska säker på att du måste in med en Tech2 och gifta ihop allt.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  3. #3
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Ja, du behöver gifta in med Tech2, men vad menar du med att 220hk skulle vara törstigt?

  4. #4
    Ok, då blir det att gifta ihop dom,
    Tja, törstig och törstig är väl kanske att överdriva, dock är det så att när hästarna finns där så har min högerfot en benägenhet att bli onödigt tung och då blir det törstigt.
    Sen är tanken att ge bilen till min son som snart kommer få körkort. Tänkte bespara honom lite fortkörningsböter...
    Fel tänkt eller?

  5. #5
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 333
    Billigare o skriva om en annan box. Imo-koden är allt som behövs. Borde finnas på din befintliga...

  6. #6
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Jaha, Felix! Nu klarnar det för mig. Jag tycker du tänker helt rätt

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av felix1000 Visa inlägg
    Ok, då blir det att gifta ihop dom,
    Tja, törstig och törstig är väl kanske att överdriva, dock är det så att när hästarna finns där så har min högerfot en benägenhet att bli onödigt tung och då blir det törstigt.
    Sen är tanken att ge bilen till min son som snart kommer få körkort. Tänkte bespara honom lite fortkörningsböter...
    Fel tänkt eller?
    Jag har svårt att se att du skulle gasa mindre för att du har en svagare motor, det borde väl nästan vara tvärtom

    Sen tror jag inte det är motoreffekten som kommer avgöra om din son får fartböter..
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  8. #8
    Kanske det Kingback, du vet, sådan far sådan son :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •