Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 9-3 sc med bsr steg 1 saknar kraft

  1. #1

    9-3 sc med bsr steg 1 saknar kraft

    hej har en 9-3sc biopower 2,0t 09 som tappar kraften, syns även på turbomätare att den max går upp till gränsen till de röda ibland ännu lägre.
    Den har bsr steg 1 från början var den ungefär mitt i de röda området men märks även i de vita området att de saknas kraft. Om man släpper batteri kablen ett tag kommer hästarna tillbaks men varar kanske en halvtimme sen försvinner kraften. Inga lampor tänds o inga felkoder uppstår har redan bytt en hel del utan resultat så hade hoppats på nån riktig saab guru härifrån visste

    bytt senaste 300 milen:
    luftmassemätare
    mv till avlastningsventil
    mv till wastegate
    tändspolar
    tändstift
    bränslepump
    spjällhus

    tog av slangen till gasspjället o kollade hur de rörde sej vid gaspådrag, de fladdrade o när de kom till från 60% stannar de för sen hoppa till 100% mellan 60 o 100 stannar de inte.
    så nu e de bytt med men nya spjället beter sej likadant. om man tittar på livedatan på gaspedalen så går båda givaran jämt o fint på båda givarna. kan tillägga att de beter sej likadant på original programvara.
    kan inte hitta några läckor på slangar, körde trycktest utan sett något

    så kan de var styrenhet eller kanske gaspedal ? eller e jag ute o seglar
    Senast redigerat av mrsaittam den 2014-06-18 klockan 21:13.

  2. #2
    ingen som vet ??? vore mycket tacksam för hjälp

  3. #3
    Om den har full effekt efter nollning och sen tappar effekt när den adapterar så kan det väl vara nånting fel med lambdamätningen, trasiga lambdasonder, eller läckage på avgassidan. Kolla att downpipen inte läcker mot turbon, och att alla pinnbultar till avgasgrenröret sitter kvar.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  4. #4
    tack för tipset ska kolla de men har inte hört några läckage iaf. Nu har jag bytt till ny styrenhet med senaste programvara funka bra i en vecka men sen försvann kraften igen dock märkte jag att den kom tillbaks utan nollning denna gång efter 2 dagar :/ har beställt ny gaspedal nu med så får se vad de ger.

    e de vanligt med dåliga lamdasonder på 9-3 utan felkoder?

    undrar lite om nån vet hur samarbetet mellan map i insug o t-map i turbotrycksrör. vilken av dom som styr över bränsle eller varför man har 2. o brukar de vara nått problem med nån av dessa ??

Liknande ämnen

  1. 9-5 Aero med felkoder och saknar kraft
    Av jimmy/bmw i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 12:47
  2. dålig kraft
    Av fritte1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 09:48
  3. Nordic steg 3 tappat kraft
    Av Fenix i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 10:53
  4. Saaben saknar kraft
    Av prets i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •