Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Tech2 för installation av Aux

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -

    Tech2 för installation av Aux

    Tjenare!

    Ny bilägare, SAABägare och medlem! Jag köpte nyligen en 9 - 3 SS från 2003 och är lite sugen på att dra in aux till stereon. Dock så har jag sprungit på patrull i och med att jag inte lyckas hitta någon som kan gifta in den i systemet! Har ringt runt till en bunt verkstäder men ingen verkar kunna ge något klart svar/säger att dom inte har någon. Finns det någon som kan hjälpa för en slant?

    Finns i Västerås!
    Senast redigerat av SunTzu den 2014-06-11 klockan 23:07.

  2. #2
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113
    Hej,

    Du har glömt ange var i landet du finns. Finns varken i tråden eller i din profil. Finns en del folk här som har tech2 i varje fall. Börja med att montera aux-kabeln och uttaget, vissa bilar verkar konstigt nog inte behöva få aux aktiverat med tech2.
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Jag är villig att resa en bit för att fixa, men det var såklart dumt att inte klargöra! Jag finns i Västerås!

    Man tycker ju för övrigt att du borde ha fixat det här när den var i din ägo så jag slapp

    Passar på att flika in: Går det inte längre att få tag på originaldelen? Är det någonting i stil med "http://saabaux.se/aux-kabel-for-saab-9-3-03-06.html" som gäller?
    Senast redigerat av SunTzu den 2014-06-11 klockan 23:14.

  4. #4
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113
    börja med att åka förbi/ringa din närmaste Saab-åf. Här kan du söka rätt på en nära dig: http://www.saabparts.com/sv-se/swede...ised-repairer/

    En riktig Saab-åf har självklart tech2 och kan ge dig ett pris både på kablaget och installationen, eller bara tech2 programmering om du gör resten själv.
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Nämen titta, trots säkert 15 försök att med olika meningar söka på "saab originaldelar" etc så fanns det ett mycket smidigare sätt, ty Hörde av mig till Aros Allservice för ett par dagar sen, killen som svarade där menade att dom inte hade någon Tech2a, men kan ju varit någon förvirrad sommarjobbare...

    Jag kommer från internetgenerationen, jag förväntar mig att även delar till bilar ska finnas i smidiga webbshoppar

    Tackar för hjälpen!

  6. #6
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113
    Citat Ursprungligen postat av SunTzu Visa inlägg
    Nämen titta, trots säkert 15 försök att med olika meningar söka på "saab originaldelar" etc så fanns det ett mycket smidigare sätt, ty Hörde av mig till Aros Allservice för ett par dagar sen, killen som svarade där menade att dom inte hade någon Tech2a, men kan ju varit någon förvirrad sommarjobbare...

    Jag kommer från internetgenerationen, jag förväntar mig att även delar till bilar ska finnas i smidiga webbshoppar

    Tackar för hjälpen!
    Prova nästa åf då bara räkna med att alltid behöva ringa en saab-åf och fråga pris på original delar. Är det för dyrt kan man beställa på nätet, några bra sajter är:
    speedparts.se
    maptunparts.se
    neobrothers.co.uk
    och vissa saker kan man köpa på Ebay från UK/DE/Kina osv

    Men alltid bra att kolla hos lokala saab-åf:en. Vissa saker är såklart dyra där men mycket smått är ofta förvånansvärt billigt och värt att beställa via saab-åf så får man det samma dag eller dagen efter.

    Lycka till! Och välkommen till saab-träsket! ( Här blir man ofta fast )
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  7. #7
    Sugmotor Matrix021s avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    69
    Björkmans bil har Tech2! Åk förbi dom! (SAAB-åf sedan länge)
    Gå in och gilla vår sida för SAAB träffar i Västerås! https://www.facebook.com/SaabVasteras

    Min Saab 9-3 SS: http://www.garaget.org/?car=219656

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Om du inte får hjälp i V-ås men är villig att åka till Vällingby i Stockholm, så hör av dig...
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Matrix021: Tackar för tipset!

    agehall: Det uppskattas! Vet inte om det krävs "säkerhetsklassning" för att fixa auxen, men det kanske inte är ett problem?

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Nej, det är inget problem ifall det krävs.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 171
    Det brukar som sagt krävas säkerhetsaccess på ng9-3, men som Agehall skriver så är det flera på forumet som har tillgång till det. Men det är bra att veta att det altså inte räcker med bara en tech2, utan även en PC med rätt programvara eller dygnsaccess krävs åxå, om någon annan läser tråden senare...
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

Liknande ämnen

  1. Tech2 tips vid aerokonvertering 9-5 och open sid mha tech2?
    Av Perho i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 12:21
  2. HJÄLP! Installation av LH-box och APC-box.
    Av Saab 99 GT-R i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 14:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •