Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Kan man montera begagnad stereohuvudenhet som ej har skilts från donatorbil? OG9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591

    Kan man montera begagnad stereohuvudenhet som ej har skilts från donatorbil? OG9-5

    som rubriken lyder,har fått tag på en stereo från en saab aero 9-5 -02,kan man gifta in den med tech2 i annan bil (9-5 -02 2,3t )utan att den gifts ut ur den gamla bilen ?
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020
    Ja det går om du vet chassinumret från den bilen, då får du byta chassinummer på din bil till donatorn, gifta ur radion, byta tillbaka till ditt chassinummer och därefter gifta in radion igen.

    Så gjorde jag på en og9-3 2001 och hoppas att sama procedur fungerar på din.
    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Funkar precis så.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    tack för det
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  5. #5
    Grundladd Dannem76s avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    161
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange Visa inlägg
    Ja det går om du vet chassinumret från den bilen, då får du byta chassinummer på din bil till donatorn, gifta ur radion, byta tillbaka till ditt chassinummer och därefter gifta in radion igen.

    Så gjorde jag på en og9-3 2001 och hoppas att sama procedur fungerar på din.
    //MH
    Hej!

    Hur gick du tillväga, jag har en ny HU till min og9-3 den är inte korrekt skild men jag har donatorbilens chassinummer samt tillgång till tech2

  6. #6
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Lite kunskap i hur tech2 fungerar och vad man kan krångla till om man gör fel är ju att rekommendera...

  7. #7
    Grundladd Dannem76s avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    161
    Otroligt vilket icke svar! Tack för det, är det någon annan som kan svara ordentligt?

    Ok! jag kanske tog det fel, nåväl det var inte allt för komplicerat iaf. Problemet löst!

    Hurvida det är lämpligt att diskutera får någon annan avgöra, det är ju i dice det sker och inte på annan plats (Kaross mm) så att säga, vill någon göra något liknande av kriminellt syfte så tror jag dom löser det då dom behöver byta identitet på fler än ett ställe!
    Senast redigerat av Dannem76 den 2014-08-26 klockan 16:14. Anledning: tillägg till diskusionen

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521
    Jag tror du tolkar flaset fel, flaset menar (så som jag läser det) väl, och säger (på ett lite invecklat sätt) att man dels behöver veta steg för steg vad som ska göras, och att man dels behöver veta hur man ska lösa problemen man kan råka ut för längs vägen. Det sistnämnda är ju i princip omöjligt att skriva ner, för den som skriver vet högst antagligen inte alla fel du kan råka ut för när du gör detta. Så i mina ögon var det ett vettigt svar där han varnar för möjliga följdproblem.

    En dylik programmering är antagligen fel ställe att råka göra fel på..

    Om flaset inte menade det jag säger så kan ni bortse från detta inlägg

    Edit: Hur man går till väga vet jag ej, det får någon annan svara på. Hoppas det löser sig iaf
    Senast redigerat av murmurer den 2014-08-26 klockan 14:46.
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    älvängen
    Inlägg
    963
    Sen kanske man inte skall diskutera hur man byter chassienummer mm hit o dit på ett offentligt forum med allt vad det kan innebära.
    9-3 -03 2,0 Cab.
    9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
    ''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''

  10. #10
    Grundladd Dannem76s avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    161
    Ok! jag kanske tog det fel, nåväl det var inte allt för komplicerat iaf. Problemet löst!

    Hurvida det är lämpligt att diskutera får någon annan avgöra, det är ju i datorn det sker och inte på annan plats (Kaross mm) så att säga, vill någon göra något liknande av kriminellt syfte så tror jag dom löser det då dom behöver byta identitet på fler än ett ställe!

  11. #11
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av murmurer Visa inlägg
    Jag tror du tolkar flaset fel, flaset menar (så som jag läser det) väl, och säger (på ett lite invecklat sätt) att man dels behöver veta steg för steg vad som ska göras, och att man dels behöver veta hur man ska lösa problemen man kan råka ut för längs vägen. Det sistnämnda är ju i princip omöjligt att skriva ner, för den som skriver vet högst antagligen inte alla fel du kan råka ut för när du gör detta.
    Tack för backupen, sorry Dannem76 om du tog illa upp, men att i detalj återberätta hur man använder säkerhetsaccess i TIS ihop med en T2 för att låsa upp och ändra chassinr i en bil, frånskilja enhet och sedan återställa chnr. tror jag ingen varken orkar eller tycker är speciellt lämpligt att göra....

    Tack för mig.

    MVH
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  12. #12
    Grundladd Dannem76s avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    161
    Lungt, jag löste det själv..var som sagt inte så komplicerat!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] B234 med dålig ventiltryckare, montera ny eller begagnad?
    Av smedsgarden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2020-06-08, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •