Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ge ut en diktsamling?

  1. #1

    Lightbulb Ge ut en diktsamling?

    En kompis till mig har skrivit massa dikter, det är alltså hrm inte jag som ägnar mig åt detta.....
    Hursom om man vill ge ut det hur gör man då någon som har erfarenhet eller förslag på
    vart man kan skicka?
    Aero ägare i mängder

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    528
    För att få dem publicerade eller hur menar du?

    Så som jag har förstått de så finns de väl olika forum som typ detta som bara är med dikter noveller och massa annat. Det är väl där man kan publicera dem annars starta en blogg och lägg upp dem där och få följare. Bättre förslag kan jag inte ge
    Senast redigerat av gnodan den 2014-06-07 klockan 23:22.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Förslagsvis ett förlag
    Börja med att titta på andra diktsamlingar och se vilket förlag som gett ut dem. Sen kan man skicka till dem och se om man blir "godkänd". Ett jag kommer på sådär på rak arm är Ellerströms, förr i Lund, nu i Sthlm. De brukar ge ut diktsamlingar. Dock är de kanske lite "high-profile", men det kostar ju inte så mycket att försöka.

  4. #4
    Det var ju några fina tips. Kanske skulle testa med ett förlag då eller kanske man skulle trycka upp den själv i
    privat regi det kan ju vara ett alternativ kanske. Undra vad det kostar o trycka upp en bok själv i 150exemplar
    någon som har ett hum
    Aero ägare i mängder

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Det behöver inte vara tokdyrt. Om det är så liten upplaga som 150 ex så kan man köra med "print on demand" vilket oftast sker på något som ser ut som en förvuxen kopiator. Sen beror det helt på hur många sidor vi talar om och vilken typ av omslag du vill ha. Jag har bekant som har tryckeri, jag kan kolla med honom om du vill.

  6. #6
    Javisst det vore kul att höra kan ju vara helt klart aktuellt.
    Vi snackar 200ex om max 40 sidor.
    Man kanske ska bli sin egen lyckas smed istället för att få kalla handen av förlag
    Aero ägare i mängder

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310
    Kul att någon skriver dikter ännu. Även erkända diktare har väldigt låga upplagor på några 100 ex. Undrar om inte Internet och olika specialforum är bästa vägen att nå många? Få är beredda att betala för en diktsamling idag.
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •