Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Taklucka på 9-5 ?

  1. #1
    Grundladd Apexs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm/Tullinge & Nyköping
    Inlägg
    397
    Medlem#
    7309

    Taklucka på 9-5 ?

    Vilka erfarenheter har ni av orgenal taklucka på 9-5or krånglar de och läcker eller stopp i dreneringar mm, mina erfarenheter på andra gamla bilar med lucka är inte så bra så jag drar mig lite för att köpa en 9-5a med lucka eller ???
    Apex- saab & wankelskruvare
    Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil

  2. #2
    Min fungerar utan problem, använder den ofta när det är fint väder. 9-5 aero -02 19k mil.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Jag har lucka på min, hade på min förra, bror har på sin 00a, farsan på sin 07a. Inga problem med någon av dem. På min gamla 9000 från 89 läckte den och avrinningen hade det blivit stopp i, men jag skyller det på klantiga ägare som inte gjort rent i kanalerna.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    157
    Min skramlar solskyddet lite i. Både i stängt och öppet läge. Någon som har en lösning på det? annars inga problem!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    Citat Ursprungligen postat av KoktGrus Visa inlägg
    Min skramlar solskyddet lite i. Både i stängt och öppet läge. Någon som har en lösning på det? annars inga problem!
    Samma problem i tjejens 06a. Dock skramlar det inte hela tiden utan det kommer och går. Förra ägaren till bilen har haft inne bilen på Saab flera gånger för detta men dom får det inte fixat. Men vad jag fattade det som så hade dom aldrig haft nere innertaket så det blir väl så att man får kavla upp ärmarna och göra det själv.

Liknande ämnen

  1. Problem med taklucka.
    Av dometros i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 18:07
  2. Problem med taklucka
    Av tramptass89 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 00:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •