Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Cdconnect Aux problem

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    165

    Cdconnect Aux problem

    Hej!

    På min 9-3 - 02 har jag cdconnect inkopplad i stereon så att tillgång till aux finns. Men problemet är att när jag har telefonen ikopplad till aux och lyssnar på musik så switchar stereon tillbaka till FM läget automatiskt ungefär var 30e sekund. Ibland så blir det tyst och Sid:en visar Radio Code en kort stund och sedan byter den till radio läget.

    Oerhört jobbigt att jag inte får lyssna på musik i fred!

    Någon som vart med om liknande eller har några tips?

    Tack på förhand!
    Mvh

  2. #2
    Det är kanske något fel på CDConnect boxen som "släpper" CAN-bussen. Hör med Rubenson..

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    165
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Det är kanske något fel på CDConnect boxen som "släpper" CAN-bussen. Hör med Rubenson..
    Osäker på om det är just cdconnecten som strular. Radioläget har också börjat krångla nu. Lyssnar jag på vanlig radio så kan det ibland tystna helt och Sid:en visar Radio Code. Jag får då stänga av och sätta på stereon tills den fungerar. Ibland kan jag köra flera mil utan problem och ibland är det helt hopplöst.

    Jag har alltså köpt bilen såhär med cdconnecten osv. Ingen aning hur det är kopplat direkt.

    Ingen som vet varför Radio Code visas spontant i Sid:en?

  4. #4
    Radio Code i SID betyder att stereons stöldskyddskoppling till bilen har misslyckats. Jag har dock inte hört talas om någon som misslyckas sporadiskt som din.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. CDconnect, riktigt lågt ljud, gör jag fel?
    Av fredriknordstrom i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-11-01, 17:46
  2. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •