Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tändkasett 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    39

    Tändkasett 9-5

    Hej.
    Min 9-5 Aero -00 tvärdog idag och vägrade starta, lyfte på huven och satan vad det luktade bränd pertinax (stavas det så?) iaf. bränt kretskort på svenska. Så det var inte så svårt att gissa sig till att tändkasetten hade kastat in handuken.

    Tråkigt att den inte höll mer än 5år eller 6100mil

    När jag för skaffat en ny startade den fint igen men nu undrar jag? Killen jag köpte tändkasetten av menade attt de har ändrat något och att det är bättre kvalite på nya och att han inte trodde den skulle ryka igen?!

    Är det någon som hört något liknande elller något annat? Att SAAB skulle fixat till sina tändkasetter på något vis de senaste åren?

    Vore ju kul om man slapp byta tändkasett var 5år priset svider ju lite men det är inget mot den stymppade stålltheten när man blir släpad hem av en VW. För att inte tala om besvikelsen om man råkar vara på bilsemester "in the middle of F**King nowhere"!

    Tacksam för synpunkter!
    H. av en som inte behöver köpa någon adventljusstake i år
    //Sture
    //Sture (1862)
    ** Saab 9-5 Aero -00 **
    ** Förbrukat Saab 9000 2,3T **

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    71
    Hörde samma sak när jag bytte kasset för ett 1/2 år sedan. De nya skulle vara bättre, vet inte från vilket årtal.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Ptja, min DI är orginal från 1998 och håller än, efter 18500 mil

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4 952
    Medlem#
    4181
    http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=63479

    Läs DrBoost inlägg angående olika modeller.
    Gixxer 1000 @ 180 hk
    SAAB 9-5 2.0 lpt

  5. #5

    Re: Tändkasett 9-5

    Citat Ursprungligen postat av stce
    Hej.
    Min 9-5 Aero -00 tvärdog idag och vägrade starta, lyfte på huven och satan vad det luktade bränd pertinax (stavas det så?) iaf. bränt kretskort på svenska. Så det var inte så svårt att gissa sig till att tändkasetten hade kastat in handuken.

    Tråkigt att den inte höll mer än 5år eller 6100mil

    När jag för skaffat en ny startade den fint igen men nu undrar jag? Killen jag köpte tändkasetten av menade attt de har ändrat något och att det är bättre kvalite på nya och att han inte trodde den skulle ryka igen?!

    Är det någon som hört något liknande elller något annat? Att SAAB skulle fixat till sina tändkasetter på något vis de senaste åren?

    Vore ju kul om man slapp byta tändkasett var 5år priset svider ju lite men det är inget mot den stymppade stålltheten när man blir släpad hem av en VW. För att inte tala om besvikelsen om man råkar vara på bilsemester "in the middle of F**King nowhere"!

    Tacksam för synpunkter!
    H. av en som inte behöver köpa någon adventljusstake i år
    //Sture
    Min di-kasett pajade för 2 veckor sen,, kul,,, åkte in på saab och skulle köpa en ny då fick jag en ny gratis på garanti, 10000 milgaranti sa dom,,min gått ca 8000mil- 01..
    Mvh
    9-5 kombi -01

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    39
    Hmm... Verkar vara ett vågspel detta med DI-kasetterna. Tack för synpunkterna man är ju åtminstone inte den ända som åkt snöre hem som någon så fint beskrev det häromdagen
    Surt iaf man tappar tilliten tyvärr, börjar undra om man vågar ta bilen till fjällen med grabbarna om man bara kommer halvvägs.
    Eller om man skall åka kompisens Toyota, går inte snabbt men den går fan hela vägen. Och detta på en Avencis som han inte ens lyfter på huven mellan servicarna. Totalt ointreserad av bilar och den har nu 20000mil på mätaren och bara fungerar.
    En annan kollar ju under huven minst varje gång man tankar och är rädd för att finna något nytt bekymmer...
    Nåja nu blev man väl lite väl bitter men det är sådant som händer...

    Mvh //Sture
    //Sture (1862)
    ** Saab 9-5 Aero -00 **
    ** Förbrukat Saab 9000 2,3T **

Liknande ämnen

  1. Tändkasett
    Av mattso i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-16, 01:56
  2. Tändkasett!
    Av siberian74 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 19:08
  3. Tändkasett T7.
    Av terner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 15:02
  4. Tändkasett
    Av ryben i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 09:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •