Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fredrik Lund ny redaktör för klubbtidningen TurboTrycket

  1. #1
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Fredrik Lund ny redaktör för klubbtidningen TurboTrycket

    Hej alla!

    Vi har den stora glädjen att presentera Fredrik Lund som ny redaktör för vår klubbtidning TurboTrycket.

    Fredrik, alias Mr Dezent medlemsnummer 4256, är känd sedan tidigare i klubben.

    Han har, tillsammans med Lillemor Nottemark, tidigare arbetat med klubbtidningen.

    Fredrik är även känd för sitt arbete med tidningen Bilsport.


    Tillsammans med Fredrik är Samuel Flodeby, alias Samuelf medlemsnummer 6969, som reporter, fotograf och skribent.


    Fredrik och Samuel behöver nu Er hjälp nu med att skapa intressanta klubbtidningar i framtiden, så tipsa dessa om intressanta reportage, skicka in bilder, artiklar med mera.

    Skulle ni vilja vara med och bidra på ett eller annat sätt, tveka då inte att ta kontakt med redaktionen.

    Ni kommer i kontakt med redaktionen genom: turbotrycket@saabturboclub.com


    Varmt välkomna Fredrik och Samuel!


    Med Vänliga Hälsningar
    Styrelsen
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Trevligt att tidningen får ny redaktör med erfarenhet så vi får nya feta nummer.
    Ser redan fram emot nästa nummer.

    Grattis till nya jobbet Fredrik!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Kul kul, Fredrik! Ska bli spännande!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Grundladd MysCarls avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    199
    Medlem#
    9073
    Roligt!

    Alla vill ju ha en fet tidning och det vore ju kul att bidra, men jag tror många känner att de inte har något läsvärt som händer i sin omgivning.

    När ämnet ändå är uppe, finns det några tips på hur man bäst bidrar till spännande reportage. Vad är intressanta bilder? Vad är värt att skriva en artikel om?
    9-3 TurboX SportCombi 2008 310hk/475Nm
    9-3 Vector 2,0t SportCombi 2009 175hk/265Nm
    9-3 Vector 2,0t SportSedan 2003 175hk/265Nm

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Prova och se! Som redaktör är det ju ett kärt besvär att få sålla bland inkomna artiklar till skillnad från att vara tvungen att hitta på något i sista stund för att fylla en vit sida.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    Hallå!

    Detta ska bli jäkligt roligt och jag känner mig taggad för uppgiften.

    MysCarl:
    Det du tar upp tror jag är en vanlig tanke hos många. Jag säger som polisen: Tipsa hellre en gång för mycket, än en gång för lite.
    Inget tips är för litet!

    Tidningen är till för alla Saab-entusiaster. Du behöver inte ha ett värstingbygge för att synas.
    Det är precis som båda Törnros och Bollman nämner: Utan tips och redaktionella bidrag blir det extremt tungt att fylla en tidning med innehåll överhuvudtaget.
    Så tipsa, tipsa, tipsa!

    Vad händer med just ditt Saab-projekt? Vi är några Saab-entusiaster som delar garage. Jag fixar en/flera träffar per år. Jag har lagt ned mycket arbete på och är stolt över min Saab. Har dokumenterat en minnesvärd bilsemester. Kan inte skriva, men har bilder från senaste banträffen som nog passar klubbtidningen ...
    Ös på!!!

    Som sagt, känner man att man inte vill skriva, så förse redaktionen med underlag så löser vi det! Ofta är det bilderna som saknas, så bildmaterial från träffar etc är mycket välkommet.

    Har man fotat bilar från banträff och vill förse redaktionen med det materialet är det alltid välkommet. Det är dessutom en fördel, dock inget krav, om det finns kontaktuppgifter i form av namn och mobilnummer, till föraren/ägaren av bilen.

    Vad gäller publiceringar av reportage om enskilda personer (ej träffar etc) som jag själv utför/skriver har jag alltid för vana att låta motparten korrekturläsa allt innan det går ut i tryck.
    Jag har dessutom för vana att maska alla synliga registreringsskyltar, personliga skyltar ej medräknade (då det ju är lite av grejen att de ska synas).
    Kan vara bra att veta.

    Jag kommer i vissa fall att avisera mina resor land och rike runt, för att möta upp med spännande Saab-folk.
    Senast redigerat av Mr Dezent den 2014-05-03 klockan 06:57.
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

Liknande ämnen

  1. Nytt utförande på klubbtidningen.
    Av Sonesson i forum TurboTrycket
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 12:36
  2. Nästa nr av klubbtidningen.
    Av Sonesson i forum TurboTrycket
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 23:00
  3. Nya nr av Klubbtidningen !
    Av Sonesson i forum Allmänt
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 12:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •