Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 9-5 -99, ACC felkod 08. Speedparts nya plastarm gick av direkt.

  1. #1
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205

    9-5 -99, ACC felkod 08. Speedparts nya plastarm gick av direkt.

    Hej.
    Tacksam för hjälp. Jag har det välkända ACC-felet 08 med ingen värme på förarsidan. Beställde plastarmen(med plastaxeln) på Speedparts och gjorde bytet. Dock när jag hade satt ihop det och gjorde första kalibreringen så hör jag en hög knall. Plastarmen (den genomskinliga) hade smällt av! Plastaxeln är dock hel.
    Hur kan det vara så här och vad jag nu undrar är det något fel på stegmotorn. ? Stegmotorn är ju en underlig konstruktion som tydligen ska känna av när plastarmen (den vita) stoppar den och därmed ge signal till ACC'n styrsystem , eller, själv ändra riktning? När den är inkopplad och jag kalibrerar verkar den positionera sig ordentligt.
    Frågorna är alltså: Måste jag byta stegmotorn? Håller plastarmen eller är det aluminiumarmen man måste ha?
    Senast redigerat av Perzy den 2014-05-14 klockan 13:59.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    46
    kolla så axel fungerar som det ska för att öppna och stänga spjället. Kolla motorn som driver att axeln sitter i ordentligt om inte knacka in den med en hammare hade det felet på min bil

    http://photo.platonoff.com/Auto/2009...d_Door_Repair/

  3. #3
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205
    Citat Ursprungligen postat av rost Visa inlägg
    kolla så axel fungerar som det ska för att öppna och stänga spjället. Kolla motorn som driver att axeln sitter i ordentligt om inte knacka in den med en hammare hade det felet på min bil

    http://photo.platonoff.com/Auto/2009...d_Door_Repair/
    Tack för svar. Det går att röra axeln så jag antar att det funkar. Motorn rör sig så den verkar fungera.

  4. #4
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205
    Jag börjar tro att det är stegmotorn det är fel på, att den inte stannar när den ska.

  5. #5
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205
    Har nu monterat en ny arm i plast och än så länge (peppar, peppar ta i trä) håller det. Jag kanske monterade motorn snett första gången?
    Detta var inget roligt jobb, arbetsställningen vidrig och mörkt (pannlampa ett måste) och bökigt på alla vis. Tack också till Speedparts för bra dialog.

Liknande ämnen

  1. delar direkt.se?
    Av tommy_80 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 08:44
  2. t28 agg som passar direkt på en 9K 2.3t?
    Av assar_w i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 14:03
  3. 9-5:a års 98 dog direkt under körning :(
    Av BonkersM i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 02:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •