Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: projekt korvkiosk. (SS05) (steg 5)

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Så bilen står på Biva för en löjlig grej, Saab assistans är trevligt men ibland överdrivar dom.
    Nu försvann 1 dag (minst) från schemat och jag som hade små förhoppningar att hinna ha en halvfärdig bil till festival utställningen.

    Om inga mirakel sker så kommer jag sitta hemma på söndag och gräma mig men men vad är en bal på slottet....

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 920
    dom där fälgarna är hårdporr..:
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  3. #23
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 044
    Medlem#
    4869
    Gled upp på Hydro Svampen idag?

    SNYGG bil. Det var jag som stod intill den svarta 900an och letade efter min haka
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 704
    Grymmt snygg kärra

    Den där bilen med lagom effekt typ 380hk/450Nm

    Mvh Marko

  5. #25
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Marko 1880
    Grymmt snygg kärra

    Den där bilen med lagom effekt typ 380hk/450Nm

    Mvh Marko
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Har ljudbygget i skuffen ute för att göras respektabelt (man vill ju kunna öppna och visa också) och var ute hos min far idag för att mäta på lite slangar osv.

    Gissa vad jag hittade i garaget, jo där låg mina gamla baskanoner som jag köpte och installerade i min första bil för ca. 11år sedan. Självfallet det billigaste man kunde hitta + Rea på det och ena sönderspelad.
    Men man kan inte missa en sådan chans, tog mig 2min att koppla in dessa på tjyvning ala hatthylla och dräpa ner dom i den tomma baljan vilket ljud… eller kanske inte. Bilder på förfärlig (kan man kalla det) kabeldragning och üba basinstallation kommer imorgon.

    Känner mig som 17 igen

  7. #27
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Har det hänt nått här då?

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Har nu med tungt hjärta lämnar iväg min bil och kommer inte återse den…..




    ...innan Onsdag då den kommer att återvända med en liten större turbo, gröna spridare, rejält uppgraderad koppling samt nymappad.

    Har mestadels småfixat och underhållit bilen då jag tvekat om jag skulle behålla den eller inte. Men har efter moget övervägande fått ny energi och kommer fortsätta att förädla den i några år till.
    Efter motorfixet får vi se vad som händer men måste desperat byta de sista originalhögtalarna i kupén då de inte har en chans att hänga med de lite bättre grejerna som är installerade och sprider rejält oljud.
    Har lite andra idéer som jag funderar över och med ny energi, ett eget garage (äntligen) och nästan färdigrenoverat hus så kan man hitta lite tid också

  9. #29
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 189
    Medlem#
    4714
    Såg riktigt fin ut på den bilden som fanns i tråden... Men kan vi inte få se lite bilder på ljudbygget?

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Skall ladda kameran och ta lite bilder så fort bilen är tillbaka i min ägo

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Några snabba betraktelser efter precis ha återvänt från Maptun med den lilla sötnosen.

    Färden genom Örebro gick sådär i lunchrusningen med ny koppling och svänghjul monterat och jag start guppade vid två rödljus. Kopplingen är snäll men helt klart mycket mindre förlåtande gentemot originalet.

    Effekten säger bara fyf-n fyf-n fyf-n fyf-n fyf-n fyf-n den går som en skållad råtta nu, där den mattades innan fortsätter den bara att mata nu helt fantastiskt bra drag som bara ökar med varvtalen (då laddet nu följer varven lite lite).
    Ljudet är aggressivare och den låter lite mer potent nu, enda nackdelen är ett lätt rassel vid motorbromsning från högt varvtal och vid 800rpm dvs när man har bilen på tomgång med varmmotor. Rasslet uppkommer med det nya svänghjulet men man slipper det vid rödljus då det försvinner helt när man trycker ner kopplingen.

    Det var en liten första betraktelse och skall vara på min bror så han får leta efter videokameran när han kommer hem senare så kanske jag kan slänga upp en liten demonstration.

    Monterat är: Ny koppling, nytt svänghjul, grönisar samt en större turbo... sedan blev det en mappning på det.

  12. #32
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Låter som att bilen går som den ser ut att göra nu! Trevligt att höra...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Fint väder fick mig äntligen att ta ordentligt tag och riva dörrsidorna och installera nya högtalare, dock påbörjades arbetet sent och chans att köpa distanser som funkade var borta och egenmoddning av befintliga inleddes. Då jag fortfarande inte införskaffat en ordentlig liten slip så fick det bli rasp och sandpapper (lite småmör i armarna nu).

    Resultatet är prima och allt låter samspelt nu, diskanterna i instrumentbrädan lever ett helt annat liv.


    Dörrsida nere


    vad gör man inte när affären är stängd och nya högtalaren är stor?


    första inne


    Ett problem kvarstår dock har originalpapper sittandes kvar i mitten och den som skulle installeras var liiiiiiite stor (delningsfilter skall dit också).
    Blir nog att åka till brl om det hinns imorgon och se vad de har att erbjuda.


    Blir till att modda halva instrumentbrädan för att få in denna, sedan tillkommer filter....



    Om jag inte är allt för bakis i helgen så kommer kontrollen till basarna äntligen att flyttas in i bilen och arbetet med att sätta dit de två tolvorna påbörjas..... sedan är jag ett steg närmare att impa på 13-åringar vid korvkiosken

    Nytt mål är att få inredningen respektabel i sommar med allt det innebär nu när hon går så bra, många planer som dock hindras lite av semestern men kan säga så mycket att det kommer bli en kombination av vad andra har gjort och massa egna galna saker..... stay tuned children, idéerna är många och galna.

  14. #34
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 189
    Medlem#
    4714
    Vad hade du för stereo innan?

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Citat Ursprungligen postat av Snobben
    Vad hade du för stereo innan?
    Stora paketet med navi och 6växlaren

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    300
    Semester stör mina planer men snart så kommer stor del av plasten i inredningen vara lackerade... bilder kommer att komma och ja innan ni frågar så gillar jag färg.

    I övrigt så kan jag berätta att bilen drar som en V6.a när jag ligger och gasar runt in 3L/milen miljövänligt och billigt men det går fortfarande att köra runt 0.8 om man kör halvlungt.... lägre om man snålar men vill göra det?

    Folk kollar som fan på stan när man kör repor nu då svänghjulet låter satan när man släpper och motorbromsar men valt att behålla det då det får grejerna att hålla.

Liknande ämnen

  1. dippande laddtryck 9-3 ss05
    Av mange39 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-11-30, 00:10
  2. Ska renovera växellådan. Finns det någon steg för steg hjälp
    Av mmegaman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 11:54
  3. [LÖST] Skärmen på ICM visar inget NG9-3 -05
    Av Totte S i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 22:47
  4. Söker steg-för-steg beskrivning. demontering slavcyl og900
    Av RonnyO i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 12:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •