Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Byta turbo- maptun-kit 9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    180
    Medlem#
    -

    Byta turbo- maptun-kit 9-5

    Hej!

    Jag går i tankarna om att byta turbo på min 9-5 2.0 sedan 1999. Då jag anar att den snart har gjort sitt.
    Jag har aldrig gjort ett turbobyte men jag har läst en del trådar här på forumet. Tanken är att köpa Maptuns turbo-kit. Bilen används endast som bruksbil och ej till bana.

    Turbo- http://www.maptunparts.se/servicepro...la-glykol.html
    Är detta ett bra val till det priset?

    Samt är det något ut över detta kit som man behöver/ bör köpa till? (packningar osv)

    Jag är helt klart nybörjare på detta men första gången är någon gång. Alla tips och kommentarer är välkomna om vad man bör tänka på.

    MVH Tobbe

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av to0b Visa inlägg
    Hej!

    Jag går i tankarna om att byta turbo på min 9-5 2.0 sedan 1999. Då jag anar att den snart har gjort sitt.
    Jag har aldrig gjort ett turbobyte men jag har läst en del trådar här på forumet. Tanken är att köpa Maptuns turbo-kit. Bilen används endast som bruksbil och ej till bana.

    Turbo- http://www.maptunparts.se/servicepro...la-glykol.html
    Är detta ett bra val till det priset?

    Samt är det något ut över detta kit som man behöver/ bör köpa till? (packningar osv)

    Jag är helt klart nybörjare på detta men första gången är någon gång. Alla tips och kommentarer är välkomna om vad man bör tänka på.

    MVH Tobbe
    Funderar över samma sak, om det är något att ha?
    Man bör väl komplettera med ett nytt insug/olja in till turbo då den brukar ha koksrester i sig.
    Även läst en del tycker man ska ta ner tråget och rengöra samt byta sil.

  3. #3