Jag skrotade en T8 special och fick då en motor med låda över, säljes nu billigt.

Motorn har gått 21k mil, hos en enda ägare, pensionär större tiden och är mkt välservad. Bilen hade lite strul med bränslet som alla T8 special, men motorn gick tyst och fint och på GLT endast, detta hade ägaren aldrig tänkt på utan var görnöjd med bilen men en krockskada på sidan som börjat rosta avslutade bilens liv. Lådan är tät och fin, inget läckage och mkt snällt körd. I princip komplett, lite småprylar har jag tagit. Bilder kan fixas! Koppling kan ingå också, jag är säker på att jag har den löst och den funkade 100%. Jag körde bilen en full tank innan skrot och märkte inget alls med motorn annat än dåligt ladd pga de vanliga icke motorrelaterade problemen på T8. (ni som kan detta vet vad jag pratar om).

Står med motor/låda ihop och väger satan. Jag har verkstadskran så om den hämtas med kärra kan vi lyfta på den lätt, eller värsta fall dela låda/motor. Hade tänkt behålla lådan men skippar det, hobbyn tar andra vägen nu.

1000 spänn, bud? Turbon är med, koppling, insug mm. Hämtas i Gråbo utanför Göteborg, skickas absolut inte.

0708811155 eller martin.simonsson@consilium.se