Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Är du intresserad av Cruisingträff?

  1. #1
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1

    Cool Är du intresserad av Cruisingträff?

    Hej alla glada Saab älskare.
    Det finns de som säger att klubben behöver bredda sitt utbud av aktiviteter och det här med cruising är ett sätt.
    I fjol körde vi en trevlig runda från Vänersborg via Ljungskile vidare genom Svartedalen till Aero museet utanför Göteborg, härliga småvägar. Utefter vägen åt vi glass och det var inte vilken glass som helst för det var Boholins Saab glass, mycket gott. Det upplevdes som mycket uppskattat.

    I år kör vi kanske en liknande sträcka men jag skulle också vilja köra en tur i Skaraborg, har för mig att det finns fina vägar fram till Herrljunga golfklubb. Man skulle kunna starta utanför Nevs, fortsätta till bilbesiktningen i Vara där vi kan samla upp flera bilar och sedan köra vidare till Herrljunga golfklubb eller någon annanstans där vi kan stanna till och äta samt kika på varandras bilar.

    Finns det någon i dessa trakter som kan reka och göra en roadbook med anvisningar hur man kör, det skulle underlätta mycket.
    Hör av er till Stig@saabturboclub.com

    Med vänliga hälsningar

    Stig Holmlund
    No 1.

  2. #2
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Jag är en av dom som ofta säger att klubben borde bredda sitt utbud av aktiviteter, men då har jag alltid syftat på den totala avsaknaden av aktiviteter norr om Trollhättan.
    Ytterligare en aktivitet i södra Sverige känns väldigt ointressant för oss betalande medlemmar i övriga Sverige.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #3
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1
    Okej, jag förstår dina synpunkter. Hoppas du förstår vår situation, svårigheten är precis som du säger att vi finns i Trollhätteregionen och du finns norröver. Vi har våra jobb och familjer här och tiden är begränsad. Här behöver vi hjälp av personer på andra ställen som kan komma med ideer och som i klubbens regi kan hjälpa till med t.ex en cruisingträff. Tyvärr har det varit svårt att få andra att engagera sig.
    Forumet är ju ett perfekt verktyg där man kan komma i kontakt med andra medlemmar och arrangera egna aktiviteter. Kom med förslag på en trevlig cruisingrunda i dina trakter så kikar vi på detta och ser hur vi i klubben kan stötta dig eller någon annan. Vi är öppna för förslag.

    Mvh Stig

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Håller med rcy lite och hade nästan förväntat mig att denna typ av förslag hamnar under de regionspecifika avdelningarna.

    Ballt om det går att få till vore att ha flera Crusingträffar i STCS namn exakt samma tidpunkt fast på olika platser över hela Sverige.
    Skulle vara intressant att se var alla betalande medlemmar finns plottade på en Sverigekarta, kan ju peka på var det finns bäst förutsättningar att lyckas.
    Jag skulle kunna tänka mig att delta, men att åka till Trollhättan enbart i det syftet känns lite för långt, ju närmare dess fler deltagare skulle jag tro...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071
    Sverige är ju avlångt som alla vet, många bor söder om vänern o vättern nära till högsätet Trollhättan där saab har sin borg. Vi som bor norrom dessa stora sjöar har tyvärr långa
    sträckor att ta sig dit ner. Då finns det lite spontanträffar att åka till. Sen har vi den emenenta träffen i Gävle som många ser fram emot. Som tyvärr aldrig har fått en dunk i ryggen
    från STCS
    Det dom killarna gör är högaktningsfullt och jag med flera ser fram emot denna träff. Vad vill jag då med detta inlägg. Jo det finns eldsjälar norr om trollhättan också.
    Tack för ordet.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #6
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1
    Inget är omöjligt, kom med förslag, vi behöver frivilliga som kan vara med på tåget. Vi kan gärna köra samma upplägg på flera ställen, bara det finns medlemmar ute som ställer upp.
    Kan du tänka dig att ställa upp så kom med ett förslag.

  7. #7
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1
    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit Visa inlägg
    Sverige är ju avlångt som alla vet, många bor söder om vänern o vättern nära till högsätet Trollhättan där saab har sin borg. Vi som bor norrom dessa stora sjöar har tyvärr långa
    sträckor att ta sig dit ner. Då finns det lite spontanträffar att åka till. Sen har vi den emenenta träffen i Gävle som många ser fram emot. Som tyvärr aldrig har fått en dunk i ryggen
    från STCS
    Det dom killarna gör är högaktningsfullt och jag med flera ser fram emot denna träff. Vad vill jag då med detta inlägg. Jo det finns eldsjälar norr om trollhättan också.
    Tack för ordet.

    Tack för att du berättade om dessa killar, har tyvärr inte hört talas om denna träff men jag högaktar deras initiativ. Skall dom ha en träff i år också?
    Vi skulle uppskatta fler sådana initiativ för allt som förgyller tillvaron för saabälskare och medlemmar gillar vi.
    Vill ni arrangera något norröver så hör av er så kan vi se om vi kan hjälpa till på något sätt.

    Mvh Stig

  8. #8
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Jag var med och körde förra årets sommarcruising och tycker det låter kanon att göra något liknande iår! Hoppas på lika bra väder så man kan få ta cabben iår istället

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122
    Håller med om att det vore väldigt roligt att försöka få till något "här uppe". Tror inte att det är några problem att få ihop folk som kan ställa upp, svårast är nog att få någon som håller i trådarna.

    Vet även att det varit lite livat runt Gävleträffen och om den ska få vara en "riktig" STCS-träff eller inte men vore grymt kul om den kunde bli det.


    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  10. #10
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av MrStcs Visa inlägg
    Tack för att du berättade om dessa killar, har tyvärr inte hört talas om denna träff men jag högaktar deras initiativ. Skall dom ha en träff i år också?
    Vi skulle uppskatta fler sådana initiativ för allt som förgyller tillvaron för saabälskare och medlemmar gillar vi.
    Vill ni arrangera något norröver så hör av er så kan vi se om vi kan hjälpa till på något sätt.

    Mvh Stig
    Ursäkta, men driver du med mig?
    I ett flertal år fullkomligt bombarderade vi STCS med förfrågningar och vädjade om att få bli en officiell STCS träff! Varenda år så försökte vi via både forum, mail och telefon.
    Dom få gånger vi överhuvudtaget fick svar så var dom nekande, pga anledningar vi aldrig riktigt förstod eller accepterade, men vi fortsatte ändå försöka!
    Personligen så försökte jag 3 år i rad att få köra träffen under STCS flagg, jag hade en egen mapp i mitt mailprogram med alla dom mail jag skickat styrelsen och Robertsson personligen, samt dom enstaka svar jag fått. Och då vet jag även att flertalet försök gjordes att få träffen sanktionerad redan åren innan jag kom in i bilden.
    Det längsta jag kom var att vi ett år fick den stora äran att läggas in i kalendern på hemsidan, dock under en nyskapad kategori kallad "Träffar arrangerade av STCS medlemmar". Tydligen var det väldigt viktigt att det framgick att det INTE var en STCS träff.

    Vi har hållit på i över 10 år, och vi tänker inte sluta nu. Vi får fler och fler besökare för varje år, så givetvis blir det en träff i sommar också, och som vanligt så kör vi järnet för att återigen slå besöksrekord. Vill STCS bistå på något vis så är dom mer än välkomna, men vi tänker inte böna och be längre.
    Vi finns på info@saabtraffen.se och vi besvarar varenda mail, så är ni intresserade är det bara att höra av sig.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit Visa inlägg
    Sverige är ju avlångt som alla vet, många bor söder om vänern o vättern nära till högsätet Trollhättan där saab har sin borg. Vi som bor norrom dessa stora sjöar har tyvärr långa
    sträckor att ta sig dit ner. Då finns det lite spontanträffar att åka till. Sen har vi den emenenta träffen i Gävle som många ser fram emot. Som tyvärr aldrig har fått en dunk i ryggen
    från STCS
    Det dom killarna gör är högaktningsfullt och jag med flera ser fram emot denna träff. Vad vill jag då med detta inlägg. Jo det finns eldsjälar norr om trollhättan också.
    Tack för ordet.
    Å Saabträffen i Gävle's vägnar måste jag bara säga tack för dom värmande orden!
    Det är alltid kul att höra att vårt slit varje år uppskattas av våra besökare.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  11. #11
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1
    Skulle aldrig komma på tanken att driva med er. Tycker att det är lovvärt att ni kämpat för en egen träff, kanon. Jag har skickat ett mail till den adress du beskrev med förhoppning att vi kan få kontakt. Hoppas vi hörs igen.
    Mvh Stig Holmlund Nr 1.

Liknande ämnen

  1. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 00:38
  2. jag är intresserad av en saab 9-3 sedan -02 uppåt.
    Av saabjim i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 21:16
  3. Intresserad av bilmontering
    Av Tjonge i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 15:57
  4. För den som är intresserad !
    Av Sonesson i forum Allmänt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 05:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •