Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sajter med original SAAB delar?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -

    Sajter med original SAAB delar?

    Hej,

    Just nu går det inget bra på den här sidan skärmen... fick ett bra tips på sajt som säljare av originaldelar till SAAB för mitt behov av slavcylinder till min 9000i 1988. Rådet var att jag skulle satsa på originaldel i det fallet då eftermarknadsslavar som t.ex Speedparts var av lite varierande kvalité och slaven vill man inte ska paja på lååååång tid. Hade redan köpt på Mekonomen och började leta på webben och hittade till min förskräckelse flera historier om läckande enheter som köpts där efter bara ett par år så jag lämnade tillbaka min och tog återlämningsavgiftskostnaden och skulle satsa på en original. Fick ett bra tips till www.neobrothers.co.uk. Kollade in där och där fanns ju originalslav till ett mycket bra pris. Sagt och gjort - glad i hågen så beställdes slav och bakre packning för vevaxeln.
    Dagen efter kommer mail där jag får veta att slavarna var slut - kollade på websidan igen och då fanns de inte med i listningen längre. Säljaren föreslog att jag skulle köpa en eftermarknadsmodell som de inte haft några problem med. Eftersom jag lämnat tillbaka en sån så var jag inte förtjust att beställa en sådan från utlandet - då hade ju Mekonomens kunnat vara lika bra. De hade inte haft några problem med det märke de sålde nu upplystes jag om.

    Nu är frågan här om det finns fler sajter med originaldelar med bra priser där folk har bra erfarenheter vid handlande av? Jag har sett att det finns i USA men då finns det ju risk för tull och leveranstiden är ju inte liten om man nu inte betalar en förmögenhet för att skicka med transportfirmor. Att skicka med t.ex FedEx/DHL ger ju garanterat tullavgifter dessutom.
    Mvh Kalle
    ===============================
    Not my first car - but my first SAAB(9000i CC 1988B)

  2. #2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -
    Tack för svaret! Joo, jag hade redan kollat där och det var av den anledningen det först blev Mekonomen och sen att kolla i utlandet. 2350 kr får jag hosta upp där för en sån cylinder på nåt Saabcenter och jag får nog säga att jag hostade en stund efter att fått den vetskapen....
    Mvh Kalle
    ===============================
    Not my first car - but my first SAAB(9000i CC 1988B)

  4. #4

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -
    Jaa, det verkar vara original. Dyrare än neobrothers men billigare än Saab-center. Blir där jag beställer när jag får svar på om de har de i lager....man kan ju tydligen inte lita på det som står har jag fått lära mig.....
    Hittade ett annat ställe skandix.de - blev dyrare än att gå på Saab-center och handla i det fallet.
    Mvh Kalle
    ===============================
    Not my first car - but my first SAAB(9000i CC 1988B)

Liknande ämnen

  1. Nya glasögon, bra sajter?
    Av 93t i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 22:58
  2. Saab original delar eller mekonomen etc?
    Av Guztav i forum Allmänt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 00:13
  3. Databas med original SAAB delar?
    Av Davids i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 15:29
  4. Nytt ämne: 19" på 9-5? (bra sajter med fälgar?)
    Av S.Hjerpe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 21:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •