Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Forge wastegate på Td04

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    222

    Forge wastegate på Td04

    Är det någon som har satt dit en Forge wastegate på en Mitsubishi Td04/15T i en Saab 9-5 med stora cobran. Kollade lite snabbt idag och det ser ut att bli väldigt trångt om det ens går.
    Saab 9-5 2005

  2. #2
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 654
    Medlem#
    8924
    Hurså? Är Forge-klockan betydligt större än original? Varför byta? Vad är det för fel på originalet?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    222
    Ja den är ju det, har inte testat än men den ser ut att komma ta i cobran, jag har svajande laddtryck över 1bar så jag tänkte testa byta den och se, fick den för ett bra pris och tänkte testa den då.
    Saab 9-5 2005

  4. #4
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 654
    Medlem#
    8924
    Vad blir grundladdtrycket med Forge-klockan då? Tänk på att du inte får förändra grundladdtrycket. Gör du det så kommer det bara bli ännu mer problem.
    Är det GT17 i bilen från början? Vilken programvara har du i motorstyrdonet?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    222
    Var ut och kollade mer noggrant nu och den kommer inte att gå och få dit utan för mycket modifikationer, får bli en ny original om jag hittar nån. Programmet är ursprungligen gjort för GT17 men den gick sönder för några år sen så jag böt till TD04an och fortsatte köra med samma program utan några som helst problem, jag mappade in rätt turbo i programmet förra året och allt har funkat bra tills för ca 2månader sen då jag fick limp home fel på spjällhuset, fixade ett nytt (beg) spjällhus och felet kvarstog efter bytet, men hittade till slut felet och det var en vacuumslangen som går från den vita backventilen till spjällhuset den var av inne i värmeskyddet som är på den slangen. Programmet kommer från Speedparts och jag har kört med det i 5 år eller så. Så just nu har jag lite skum tomgång den dippar ibland och bilen lägger nästan av då och så är det där med svajande laddtryck. Ska gå ut och uppdatera spjällhuset med tech2an nu och se om tomgångsproblemet försvinner.
    Saab 9-5 2005

  6. #6
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 654
    Medlem#
    8924
    Okej, då kan vi inte skylla på att du har fel mjukvara heller.

Liknande ämnen

  1. Kärvande wastegate 9-5 TD04-15T
    Av CFATE2008 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-26, 19:41
  2. Kärrvande wastegate TD04-16T
    Av 5tefan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 17:14
  3. Wastegate mitsu TD04 15g - Garret T25
    Av potatis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 22:33
  4. Långsam spoolup efter byte till forge wastegate.
    Av MaDmAz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •