Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kabeldragning samt köpråd 9-5 Sedan!

  1. #1
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483

    Kabeldragning samt köpråd 9-5 Sedan!

    Installerade här om dagen en eftermarknads stereo i min 9-5 sedan MY98, nu är tanken att jag ska koppla in mitt skräp till steg + baslåda (Tills vidare). Skulle mer en gärna uppskatta lite förslag på kabeldragning, i ett framtidssäkert perspektiv.
    Tanken är att jag allt eftersom ska installera 2st 10" Basar av skapligt kaliber i varsin låda på varsin sida av bagageutrymmet, som kommer drivas av ett (Monoblock?). Kommer även med största sannolikhet montera ett till slutsteg i bagaget som ska driva diverse högtalare inuti kupén, men det blir nog inte förs ens nästa år.

    Dom två stora frågetecken är just nu hur drar jag smidigast och snyggast kablarna från batteri och stereo till bagageutrymmet? Samt vilka kablar behöver jag dra (Ström, Lågnivå samt Remote, är det fler?). Även förslag på prisvärda 10" Baselement samt slutsteg till dom två. Och även ett stort + ifall någon har bilder/tips på lådbygget jag tänkte försöka mig på (Antar att jag inte är den första personen med denna idé)

    Alla tips/förslag uppskattas, Mvh Wille!

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Min gamla lämnade ja in bilen på Dialekt för kabeldragning dom drog alla kablar som behövdes tror ja betala runt 1500:- med alla kablar, dom kopplade även in allt så det funkade hade baslåda och slutsteg sedan tidigare.
    Han tillverkade även en platta i MDF som passade på reservhjulet där slutsteget skruvades fast tyckte ja var rätt bra pris för det jobbet med material.

    Mvh
    Senast redigerat av kIM0h den 2014-04-30 klockan 12:33.
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    937
    strömkabeln dras med fördel genom gummigenomföringen i pedalplattan.. om man inte vill borra ett hål i torpedvägggen...
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Först å främst: vad har du för budget? Å satsa hellre på en bra bas än 2st sämre. Tänk även på kabeltjocklek om du skall ha ett lite kralligare monosteg. Kan rekommender (tro det eller ej) DLE från mds. Deras 1500 block lämnade 300watt mer än stämplat vid 13volt. Har byggt i en å annan 9-5 så funderar du på ngt mer är det bara å hojta till

  5. #5
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Tack för svar, kabel finns redan och det kommer jag dra själv så det alternativet går bort.

    Budget? Mjo det får kosta vad det kostar rättare sagt, kommer inte lägga mer en 5,000:- på ett slutsteg och en/två bas element. Däremot kommer jag nog köpa grejerna begagnat för att få ner priset lite.

Liknande ämnen

  1. Köpråd 9-5 06-08 Sedan
    Av KenZo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 01:52
  2. köpråd angående 9-3 sedan 1,8l 2004
    Av Frodda i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 16:06
  3. 2st saabar kombi-04 AS1 samt sedan-99 AS2 Switcha?????
    Av Plex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 15:06
  4. Kabeldragning genom kupén Saab 9-5 sedan M99
    Av Karl9-5 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 22:20
  5. 9-5 sedan 2.0t köpråd
    Av Oskarsson i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-03, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •