Blev lite RL-tider på brukisen mest för kul.
Saab 9000 Classic 2.3T/225 (B234R/ 15T) med något steg 1.
Halv tank, 14 grader samt 17"
100-150km/h 5.1 sek (3:an)
100-200km/h 15.8 sek (3:an, 4:an)
Någon som vågar uppskatta effekt? 250-260hk?
Blev lite RL-tider på brukisen mest för kul.
Saab 9000 Classic 2.3T/225 (B234R/ 15T) med något steg 1.
Halv tank, 14 grader samt 17"
100-150km/h 5.1 sek (3:an)
100-200km/h 15.8 sek (3:an, 4:an)
Någon som vågar uppskatta effekt? 250-260hk?
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
runt 270 skulle jag gissa på
saab 9-5 aero 04 aut, 225/40 18,halvtank bf98, 8 grader utetemp.
RL 100-150km/h 5,4sek 100-200km/h 15,3sek
just det ja, jag glömde ju skriva hirsch 300hk!
mvh
mathias
saab 9-5 aero hirsch 04 300hk RL 100-150km/h 5,4sek 100-200km/h 15,3sek
saab 9-5 aero SC hirsch 04 280hk RL 100-150km/h 6,4sek
Sweet!
Äntligen riktigt fart på grejerna.
Verkar visst som om det går att få bra fart i automat oxå
Grattis
Grattis till Mathias, skönt att det äntligen rör på sig.
Här har man inte varit på ett tag. Layouten skrämmer mig. Jag vet inte vart jag är!
Hur som. Jag fick ett drivknutshaveri för ett tag sen som slog hål i min låda. Inte kul...
Som plåster på såren byggde jag ihop med helsmidda 2.3l b206 med racekammar från Corsadragstern.
Stoppade i den och nu går bilen 1 sekund fortare!
2.0
100-150 2,9-3,1
100-150 8,2-8,5
2.3
100-150 2,8-3,2 (3an beter sig som 2an typ, väldigt mycket hjulspinn)
100-200 7,5-7,8 (hur jag än gör så verkar det inte gå att misslyckas och köra 8or)
Nu är det riktigt kul. Gäller bara att få det att hålla!
Hej,
Kul att bilen går bra nu Mathias.
Fina tider förövrigt,se till att montera kobran nu innan sommaren
Kalle,
Bra tider,Björkvik närmar sig viktigt att få allt att hålla mm
Med vänlig hälsning
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Japp. Kör skiten ur bilen var dag för att hitta veka punkter. Har lite problem med smörjningen i motorn. Ramlagrena slits lite ojämnt.
Men jag plockar ner tråget då och då och tittar för att komma underfund med det. Verkar funka nu iaf.
En grej jag är paranoid över är växellådan. Vill köra bilen i bromsbänk men är livrädd för det där långa pullet från botten på 4an.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Grymma tider! Vad blir uppskattade effekten med 2.3liters puffran nu då?
Det där med pajade drivknutar som slår hål i lådan verkar ju kunna hända lite titt som tätt. Sånt skrämmer mig. Såg bilder på hur Dunkens bil såg ut efteråt. "Litet" hål i difflocket.
Har man otur och det går tillräckligt fort borde man kunna slå sönder riktigt mycket? Typ subframe, fjäderben etc.
Ja, detdär är supersportbilsprestanda Uhr Jr.
Det var ett långt och jobbigt ord....
Ja jo men nej.
Det kommer att gå sönder... Är det inte kuggbrott så är det huset som spricker.
Är ju en fråga om vart man har sitt höga vridmoment också.
Frågan är bara när. Detta eviga tjat om att "det höll för mig"
Gissar på 500hk, Bagarn.
Martin R med den grå 9000 670hk satt ju jag bakom ratten i när vänster drivknut exploderade i 130-160km/h (kommer inte ihåg, men fort gick det).
Bilen ville åt 7 olika håll samtidigt och jag är rätt säker på att bilen lyfte från backen i fram.
- - - Uppdaterad - - -
Du är väl inte långt efter?
Film på en repa.
Går skapligt mycket uppför och därför drar den inte loss, men går tungt istället.
http://www.youtube.com/watch?v=MLpY6oQ9x6g
Det håller alltid för mig :-P (nästan...)
Hojta till när du kapat en sekund till på 100-200 så kan vi börja raca lite - vill ju att det ska vara jämna race - hihi
http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1253021
Senast redigerat av Johan H den 2014-03-26 klockan 13:50.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Senast redigerat av Johan H den 2014-03-26 klockan 14:00.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Eftersöker tider på 9-5 kombi.
under eller runt 10sek 100-200, annars kan det vara
God morgon,
Jag också, gärna automat och vilken motorspec som har använts. Det börjar klia i fingrarna när våren knackar på dörren
http://www.garaget.org/?car=349507
Den här är jag riktigt nöjd med.
100-100 under 10sek.
100-150 3.5sek.
Ser helt orginal ut under huven vilket gör det extra roligt!
saab 9-5 aero 05 aut 235/35 19 , svarta vaccumslangar,hel backventil,ny DI, ny LMM, nya stift, d088 ic, inga klistermärken eller skylthållare, och stenskott i rutan!
100-200km/h 19,2sek biopower 315hk
glömde citera, uhr jr efterfrågade tider på kombi och ovan gäller kombi.
tror att RZ kan fylla i med tider på sin kombi?! tror att han kan ha varit någon tiondel snabbare ön mig efter att han fick iordning på sina backventiler.?!
Senast redigerat av Mathias.p.w den 2014-03-30 klockan 00:05.
saab 9-5 aero hirsch 04 300hk RL 100-150km/h 5,4sek 100-200km/h 15,3sek
saab 9-5 aero SC hirsch 04 280hk RL 100-150km/h 6,4sek