Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Spl Bas och slutsteg

  1. #1

    Spl Bas och slutsteg

    Tjenar är lite novice med detta med Bil Ljud har bara haft "snål Basar och Snål Steg" Så nu har jag införskaffat mig ett Spl Ice 800D Och SPL Dynamics PRO SBV2x12 Sånna basar med Låda.

    Nu till Det konstiga Fick med 2 Blek som passar på Lådan ska dessa användas eller ska Man inte ha dem? Ska man Ha 2 Kablar en till varje bas Eller ska man ha en Kabel och Använda blecken?
    Saab 9-3 Aero -02
    SAAB Performence Club Carlskrona
    SPCC är en liten Samling med Saab tokiga Människor Från karlskrona !

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Vet du vad det är för spolar i basarna? Dvs 2 eller 4 ohm. Å hur du skall koppla beror lite på allt runt om kring med. Ju mer du lastar ner steget ju mer ström drar det. Men har du 1 riktigt friskt å bra batteri å iaf 20kvm2 kabel så är det ingen fara

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
    Vet du vad det är för spolar i basarna? Dvs 2 eller 4 ohm. Å hur du skall koppla beror lite på allt runt om kring med. Ju mer du lastar ner steget ju mer ström drar det. Men har du 1 riktigt friskt å bra batteri å iaf 20kvm2 kabel så är det ingen fara
    Det är två stycken 4 ohm sitter redan i lådan. Men lådan har två utgångar och där fick jag med bleck som man kan Spänna mellan plus polerna och minus polerna. Har 8 mm2 nu men kan de ta ner effekten? :O
    Får lixom inte bassarna att dunka :-\ kabeln som jag har nu blir inte varm eller något :-(
    Saab 9-3 Aero -02
    SAAB Performence Club Carlskrona
    SPCC är en liten Samling med Saab tokiga Människor Från karlskrona !

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Det är lite i klenaste laget men ingen katastrof. Men knäpp av en bild eller 2 å posta här så kan jag nog svara lite bättre Är det en spl låda du har med? Kan ringa å prata med han som har agenturen för spl å fråga då det e en av mina vänner

Liknande ämnen

  1. Slutsteg 9-5
    Av Downside i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 20:18
  2. Slutsteg i min 9-5
    Av TheBlackBullit i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 15:05
  3. Slutsteg 9-3 ss
    Av liston i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •