Hej!
Jag har problem att få min 9000 2,3T -91 med bosch-system att gå på rätt laddtryck.
Magnetventilen är uppmätt och är hel. Kontakten till MV ger 12v på mittersta stiftet.
Dumpventilen är kontrollerad.
Wastgaten är bytt.
Kopplar jag ur magnetventilen så går bilen upp på 0,45 bar för att kort därefter gå ner på ca 0,2. Det kommer sedan ett smattrande ljud som man precis kan urskilja.
Ger man kraftigare gas blir bilen orkeslös och varvräknaren börjar fladdra!?!? Förstår inte kopplingen...
Vid motorsryrsystemet ligger det en jordsladd som är kopplad i karossen men den andra änden är inte kopplad någonstans. Sitter mellan styrsystemet och felsökningskontakten.
Se bild med märkning:
http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=2196861
Hur kan jag kontrollera DI/APC-boxen eller är det ett rimligt antagande att den är hel eftersom jag får 12v på mottersta stiftet till MV?