Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Var servar ni bilarna?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Landvetter
    Inlägg
    86

    Var servar ni bilarna?

    Var servar ni era bilar? Jag har kollat lite på nätet, de som listas på saabparts sida och så, men finns det inte fler ställen att anlita för en auktoriserad service i Göteborg?
    Är inte nöjd med de som grejat med TX:en hittills och vill prova nåt annat ställe där jag får en fin stämpel.

    Edit: Ahh, det här skulle kanske varit under verkstäder istället... Ber om ursäkt isåfall.
    Senast redigerat av Svart den 2014-04-14 klockan 12:53. Anledning: fel forumdel?
    9-3 Äro -01. Nästan en aero. Och en peppargrön 9-5 biopower -08. Och en silver 9-3 Aero V6 -06.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Eftersom det ofta är en fråga med lokal anknytning så är det helt ok att lägga den i en lokaldel.

    Själv bor jag i Kungsbacka, men åker upp till Stemeck i Uddevalla för större service:ar. Olje- och filterbyten gör jag hemma, men som sagt så lämnar jag bort lite större saker.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Landvetter
    Inlägg
    86
    Tack, ska ringa dem och höra. Försöker få tag på en handlare i Kungsbacka men de har inte kunnat ge besked ännu.

    Nån som servar bilen i Göteborg? Nån som har förtroende för mechanum?

    Olja och sånt på gammelbilen gör jag själv men till turbo x:en skulle det vara bra med stämpel.
    9-3 Äro -01. Nästan en aero. Och en peppargrön 9-5 biopower -08. Och en silver 9-3 Aero V6 -06.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Landvetter
    Inlägg
    86
    Jag skulle vilja tipsa om Mölnlycke lack och kaross för den som vill ha auktoriserad SAAB-verkstad, eller som vill ha bilen lagad/servad av en som vet vad han gör.
    Grymt bra bemötande och väldigt duktiga mekaniker!

    På mechanum mölndal sätter jag inte min fot igen - era sopor.
    9-3 Äro -01. Nästan en aero. Och en peppargrön 9-5 biopower -08. Och en silver 9-3 Aero V6 -06.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    153
    Har lämnat in min bil upprepade gånger hos Mechanum i Mölndal å varit riktigt nöjd.
    Får man fråga vad du var så missnöjd med?

    Citat Ursprungligen postat av Svart Visa inlägg
    Jag skulle vilja tipsa om Mölnlycke lack och kaross för den som vill ha auktoriserad SAAB-verkstad, eller som vill ha bilen lagad/servad av en som vet vad han gör.
    Grymt bra bemötande och väldigt duktiga mekaniker!

    På mechanum mölndal sätter jag inte min fot igen - era sopor.
    SAAB 9-5 Vector SC 2.3t -04

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Landvetter
    Inlägg
    86
    Tre felsökningar för missljud höger fram, chansbyte av ett stag men de kunde inte hitta eller lösa problemet. Så jag tröttnade och hissade upp bilen själv och plockade ur en 10 cm lång bit av stötdämparfjädern i skålen.
    Sen skulle jag ta loss hjulet de varit och kladdat på och då hade de dragit bultarna så hårt att jag fick be en däckfirma om hjälp. De skrattade när de försökte lossa och frågade hur stark jag är egentligen men till slut lossade alla utom en - som gick av.
    Mechanum vägrade stå för något men de kunde byta hela fjäderbenet (eller vad de nu kallade det) för bara strax över tio lakan. För en trasig hjulbult... Jag kunde få 5 % rabatt på arbetet. Tack men nej tack.
    Jag fick hjälp på annat håll istället och tog ur den trasiga bulten. Grymt bra att ha en så duktig mekaniker till hjälp!
    Jag kan inte annat än varna andra för mechanum. Inget bra intryck av dem alls. Men det är väl som folk säger, en del av dem är bra, en del är dåliga. Min TX "provkörde" de 3,5 mil vid ett tillfälle och kunde inte alls förstå varför jag blev irriterad. De tänkte nog inte på att snittförbrukningen går att se i efterhand och den var inte rolig kan jag lova.
    9-3 Äro -01. Nästan en aero. Och en peppargrön 9-5 biopower -08. Och en silver 9-3 Aero V6 -06.

  7. #7
    Grundladd Trailers avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Sjöbo
    Inlägg
    269
    Hur nya bilar har ni så att ni måste serva dem på en verkstad?
    Jag själv har aldrig äger en så ny bil, serva en bil kan vem som helst göra
    så länge man inte är ute efter stämplar.
    Saab 9-5 2.3t -04 Vector, Uppgraderad med TD04-15


  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Svart Visa inlägg
    Tre felsökningar för missljud höger fram, chansbyte av ett stag men de kunde inte hitta eller lösa problemet. Så jag tröttnade och hissade upp bilen själv och plockade ur en 10 cm lång bit av stötdämparfjädern i skålen.
    Sen skulle jag ta loss hjulet de varit och kladdat på och då hade de dragit bultarna så hårt att jag fick be en däckfirma om hjälp. De skrattade när de försökte lossa och frågade hur stark jag är egentligen men till slut lossade alla utom en - som gick av.
    Mechanum vägrade stå för något men de kunde byta hela fjäderbenet (eller vad de nu kallade det) för bara strax över tio lakan. För en trasig hjulbult... Jag kunde få 5 % rabatt på arbetet. Tack men nej tack.
    Jag fick hjälp på annat håll istället och tog ur den trasiga bulten. Grymt bra att ha en så duktig mekaniker till hjälp!
    Jag kan inte annat än varna andra för mechanum. Inget bra intryck av dem alls. Men det är väl som folk säger, en del av dem är bra, en del är dåliga. Min TX "provkörde" de 3,5 mil vid ett tillfälle och kunde inte alls förstå varför jag blev irriterad. De tänkte nog inte på att snittförbrukningen går att se i efterhand och den var inte rolig kan jag lova.

    Fyfaen!
    Tråkigt att du varit med om sådan otur samt bemötande på en sådan väletablerad firma, som bör vara rädda om sitt yrke.. =(

    Var detta längesedan?


    Det finns en bra anledning till att jag frågar... Resten kan vi ta på pm!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Trailer Visa inlägg
    Hur nya bilar har ni så att ni måste serva dem på en verkstad?
    Jag själv har aldrig äger en så ny bil, serva en bil kan vem som helst göra
    så länge man inte är ute efter stämplar.
    Inte speciellt ny... Men är inte alls kunnig å har knappt några vänner som är så motorintresserade att dem kan ta sig an å göra/hjälpa till/visa saker.. :/
    SAAB 9-5 Vector SC 2.3t -04

Liknande ämnen

  1. Vad har ni för hobbys förutom bilarna?
    Av peter_e i forum Off Topic
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 00:47
  2. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 12:15
  3. Vad händer med SAAB Variation-bilarna?
    Av turbo4ever i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 21:53
  4. Servar Nordic Uhr??
    Av VikingAero i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 14:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •