Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Montera originallarm 9-3-00 kontakter?? + tips

  1. #1

    Montera originallarm 9-3-00 kontakter?? + tips

    Ska montera in originallarm i 9-3-00 men hittar inte kontakter till följande:

    Kontakt till huvbrytare vid säkringsbox motorrum??

    Kontakt till lysdiod instrumentbräda???

    Alla andra tips inför monteringen mottages tacksamt

    Peter Rydberg

    coastman@telia.com

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    784
    Medlem#
    4900
    kontakten till huvbrytaren ska väl finnas i närheten av säkringsboxen.
    med skyddsplugg på.

    kontakten till dioden borde finnas någonstans i "hålet" åk till någon självplockskrot och kolla hur det ser ut kanske är ett tips..

    har du fjärrkontroll? annars behöver du mottagare och byta TWICE vad jag läst...samt nyckel från samma TWICE och fjärr om du köper beg. kan någon bevis detta?
    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  3. #3
    Tack för svaret...jag har 2 fjärr och reciver samt alla andra komponenter tror jag, men undrar om glaskross sensor är standard för det har jag inte likadant med tilt sensor den saknar jag också.Men jag kanske inte behöver dessa..??

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504
    Citat Ursprungligen postat av coastman Visa inlägg
    Tack för svaret...jag har 2 fjärr och reciver samt alla andra komponenter tror jag, men undrar om glaskross sensor är standard för det har jag inte likadant med tilt sensor den saknar jag också.Men jag kanske inte behöver dessa..??
    Har precis gjort samma manöver på min. Det du behöver är glaskross sensor som sitter i lampan (mitt i bilen), brytare till huven, siren med 2 monterinsmuttrar, plastlocket med diod.

    Kontakten till huvbrytaren sitter typ under säkringsboxen med skyddslock monterat. Jag orkade inte demontera säkringsboxen utan lyckades nå den genom glipan mellan säkringsbox/vägg. Den sitter där "dubbelvikt" med en plaststripe som du får klippa. Sedan bara dra fram, koppla i och trycka på plats.

    Angående plastlocket med diod så får du lossa på båda högtalargallerna tryck bort en plastnit på var sida under gallerna som håller kåpan över luftutsläppen. Lossa sedan gamla plastlocket utan diod (har för mig man sköt den mot sig). Lossa kontakten till solsensorn. När locket är borta så lossar du muttern som sitter under...nu kan du lyfta upp kåpan över luftutsläppen så hittar du en kontakt där dioden ska kopplas in.

    Glaskrossen är bara till att lossa lampan och leta fram den andra kontakten och koppla in. Sirenen sitter i bakkant av vänster framskärm, montera och koppla in. Tiltsensorn är extra (jag köpte en från ebay för 150kr mest för skojs skull).

    När du har installerat allt måste du in med en Tech 2a och aktivera larmet. Finns du i Västerås (alternativt malmö över påsk) kan jag hjälpa dig aktivera det för en symbolisk summa.
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  5. #5
    Jag kan upplysa med följande information:

    http://forum.saabturboclub.com/showt...arm-aktivering

    Skiljer det mellan årsmodellerna?

Liknande ämnen

  1. Tips - Montera Aero-vinge på og9-3
    Av LRV- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 12:46
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 00:48
  3. Montera sänkfjädrar, tips och tricks? NG900
    Av AEracing i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 19:03
  4. Montera JT 3" helsats på og 9-3, tips och råd?
    Av Frogfoot i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 02:21
  5. Montera öppet luftfilter på 9-5, TIPS??
    Av Gurkan83 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 18:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •