Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab og93 bilarm hjälp

  1. #1

    Saab og93 bilarm hjälp

    Hej jag har en og 93 -01 med en nyckel med låsknappar på nyckeln men dom funkar ej så då testade jag att byta batteri hjälpe ej. Åkte till saab verkstad och dom sa att det va fel på nyckeln så dom beställde en ny och programmerade in den och min gamla nyckel. Det kallaset gick på 2300kr men det hjälpe ju inte ändå. 2300 för en ny nyckel sanslöst. Nu säger dom att jag inte har en mottagare och dom vet ej hur dom ska lösa det så hur ska jag göra?
    Har även installerat ett larm från en og93 med siren glasskross och brytare till huven och larmdiod.
    Hur ska jag få larmet att funka? Tacksam för alla svar och idéer
    Mvh Erik

    - - - Uppdaterad - - -

    Skulle det gå att köpa denna?
    http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/SAAB-9_3-VER1/1998_2005/Lås-&-Larm/Billarm/Alla/ID-23555409/

    Vart sitter twice styrdonet?
    Under förarstolen? Mödor man ta bort stolen?

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 127
    TWICE sitter under förarstolen, men då måste du ha minst en ny nyckel till den enheten för att kunna programmera om.
    Om jag förstår rätt så fungerar inte lås/lås upp-knapparna på fjärren, trots att du har en ny nyckel.
    Jag skulle börja med att kolla mottagaren, den sitter i mittkonsolen bakom handbromsen, där under facket. Du får ta bort baksidan med luftutblåsen så ser du enheten där under. Den kan du byta utan att gifta in på verkstad, skaffa en på en skrot och se vad som händer.
    För att få larmet att fungera måste TWICE och DICE programmeras om och det gör man med TECH2.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    TWICE sitter under förarstolen, men då måste du ha minst en ny nyckel till den enheten för att kunna programmera om.
    Om jag förstår rätt så fungerar inte lås/lås upp-knapparna på fjärren, trots att du har en ny nyckel.
    Jag skulle börja med att kolla mottagaren, den sitter i mittkonsolen bakom handbromsen, där under facket. Du får ta bort baksidan med luftutblåsen så ser du enheten där under. Den kan du byta utan att gifta in på verkstad, skaffa en på en skrot och se vad som händer.
    För att få larmet att fungera måste TWICE och DICE programmeras om och det gör man med TECH2.
    Tack för snabba svaret. Det va tomt där . Kan jag köpa denna delen från speedparts. Kommer det att funka då?
    Sålde dom bilar men knappar på nyckeln fast dom hade ingen funktion??
    http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...4_5265525.html

Liknande ämnen

  1. Saab og93 turbo
    Av Tchn226 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 23:01
  2. Akut hjälp! og93 rattstång låst vid montering på ng900
    Av Talladegan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 11:15
  3. Hjälp! Byta v-lådsolja og93 aero
    Av MaCCe_93 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 08:29
  4. OG93 NAVET - Behöver hjälp fort!
    Av Ex i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •