Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 3M bilvårsprodukter

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    värnamo
    Inlägg
    54

    3M bilvårdsprodukter

    Är så att jag jobbar som entreprenör på 3M och har tillgång till deras personalshop vilket vill säga långt under halva priset på delar av deras sortiment, bilvård bla.
    Tänkte ge bilen lite årlig kärlek nu till våren och tänkte därför höra vilka av deras produkter man ska satsa på.
    Bilen ifråga är en 9-5 -09 som bara har lite tvätt och smårepor men inget grövre.
    Kommer köra med oscillerande maskin.

    Någon som har erfarenhet och kan rekommendera vilka steg jag borde köra för att få ett bra resultat?
    Senast redigerat av vmo_tt den 2014-04-07 klockan 15:54.

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Svårt att säga då ja själv inte sett lacken, men något man bör gå efter är att använda den minst aggresiva medlet som möjligt behövs det aggresivare så går man upp ett steg.
    Det kan vara en aggresivare pad lr medlel, det är lite av en vetenskap det hela

    Själv kan ja rekommendera microfiber pads dessa är grymma till DA (oscillerande) maskin, med rätt medel så kan man ta bort repor från 1500 sandpapper.

    Du kan nog kanske börja med att testa 3M's extra fine compund och en medelhård pad, behövs det aggresivare testa med en hådare pad. Behövs det värr ändå så finns 3M's fast cut.
    när du fått bort alla repor så kan du gå över bilen med en polish 3M's ultrafina SE polish med en mjuk-medelhård pad för att få upp den riktiga glansen.
    Efter det lägger du på ett bra lackskydd.

    Tänk på att förarbetet innan du börjar polera är A&O, tvätt och sen clay för att få bort allt som sitter fast i lacken.

    Mvh
    Senast redigerat av kIM0h den 2014-04-07 klockan 16:28.
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Sugmotor